Business Hi-Tech

Veniturile UPC România au scăzut în 2011 la 103,1 mil. euro

Veniturile UPC România au scăzut în 2011 la 103,1 mil. euro

Autor: Adrian Stefan Seceleanu

22.03.2012, 00:00 467

Veniturile UPC România, numărul doi pe piaţa de cablu TV din România, au fost anul trecut de 103,1 mil. euro, în scădere faţă de 2010 când veniturile au fost de 111,1 mil. euro, potrivit datelor din raportul financiar al Liberty Global (LGI), acţionarul companiei.

Cifra nu include şi veniturile generate de 282.800 de clienţi ai diviziei de televiziune prin satelit din România, care sunt gestionate separat, de o altă entitate. Anul trecut, veniturile diviziei care include şi businessul de TV satelit al UPC din Europa au fost de 89,3 mil. euro. Luând în calcul un venit mediu lunar pe abonat de 5 euro şi un număr mediu de 250.000 de clienţi, se poate estima că businessul UPC în România pe TV satelit a generat venituri de aproximativ 15 mil. euro anul trecut.

Raportul LGI face referiri sumare la situaţia din România, notând, spre exemplu, faptul că avansul înregistrat de cablul digital în România a contribuit la creşterea veniturilor din abonamente din întreaga regiune.

LGI notează şi că veniturile diviziei de servicii pentru companii din România au fost mai mici anul trecut şi că operatorul a înregistrat costuri mai mari cu înlocuirea echipamentelor utilizate de clienţi şi închirierea stâlpilor şi a canalizaţiilor pentru reţea. Numărul total de abonamente (revenue generating unit - RGU) al companiei de cablu UPC România a crescut anul trecut cu 3,6% la 1,608 milioane.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO