Sectorul de IT ar trebuie să fie unul din principalele motoare de creştere ale României, gândit ca politică de stat, este de părere Aurel Neţin, director general al Lenovo România, compania chineză care este lider pe piaţa locală la vânzările de PC-uri.
„Avem specialişti foarte buni, o naţiune care învaţă uşor limbi străine şi pe acest sector poţi dezvolta aplicaţii fără costuri mari“, a spus el la ZF Live.
Pe de altă parte, managerul atrage atenţia că firmele din România ar trebui să se concentreze mai mult pe lansarea unor produse, aplicaţii originale, a unor branduri locale care să iasă apoi pe plan extern, în condiţiile în care marea majoritate a companiilor fac în prezent doar outsourcing.
„Avem multe aplicaţii pe care le facem pentru firme de afară, mai puţin companii care produc original. Aici cred că ar fi declicul“. În ceea ce priveşte strategia Lenovo pe plan local, compania a intrat recent pe segmentul de gaming, o nişă foarte interesantă, care se va dezvolta puternic în următorii ani, existând o comunitate puternică de jucători în România. „Preţul unui computer de gaming porneşte de la 2.000 de euro. Sunt jucători devotaţi acestor tipuri de calculatoare şi care au bani să investească“.