Business Internaţional

Daimler incearca sa scoata in fata brandul Mercedes

04.06.2007, 22:32 16

DaimlerChrysler se va concentra pe cresterea veniturilor incasate pe masura ce grupul german urmareste sa relanseze Mercedes-Benz drept cel mai profitabil constructor de automobile de lux din lume, scrie Financial Times.
"Conducerea companiei a fost mult prea preocupata cu problemele financiare inregistrate de divizia Chrysler, pe care a decis luna trecuta sa o vanda fondului de investitii Cerberus", a declarat Dieter Zetsche, directorul executiv al DaimlerChrysler. "Dar acum grupul se va concentra pe gama premium", a adugat el.
"Dezmembrarea" DaimlerChrysler, care va pune capat unuia dintre cele mai mediatizate fuziuni internationale a concentrat atentia investitorilor asupra performantelor lui Zetsche si a noii companii Daimler.
Dieter Zetsche, care s-a aflat la conducerea diviziei Chrysler din 2000 pana in 2005, a refuzat sa-si asume responsabilitatea pentru probelemele inregistrate de constructorul american anul trecut, la numai cateva luni de la plecarea sa, si a refuzat sa raspunda la intrebari legate de demisia sa. "Chrysler se afla in prezent intr-o forma mult mai buna decat era in urma cu sase-sapte ani, si sunt multi parametri care pot dovedi acest lucru - calitatea, productivitatea si portofoliul automobilelor", a adaugat el.
"Mercedes-Benz, companie care a fost depasita in ultimii ani de BMW atat din punctul de vedere al vanzarilor, cat si al profitabilitatii, ar trebui sa-si accelereze cresterea veniturilor peste cea a intregii piete premium", a subliniat Zetsche. Nu exista in plan o expansiune a produselor, insa se va dezvolta pe piete emergente precum Rusia, Europa de Est, China si India. Zetsche a subliniat ca nu exista posibile tinte de achizitie pentru Mercedes-Benz in acest moment. El a adaugat ca nu intentioneaza sa separe divizia producatoare de camioane - cea mai mare din lume - de Mercedes, dar conducerea companiei va cauta sa o transforme intr-un "etalon" al industriei. Zetsche a insistat ca EADS, compania aerospatiala in cadrul careia Daimler detine 22,5% din drepturile de vot dar numai 15% din capital, se afla pe teren sigur, desi o parte din structurile sale urmeaza sa fie modificate.
Predecesorul sau, Jurgen Schrempp, a fost arhitectul fuziunii in valoare de 36 mld. $ (26,7 mld. euro) dintre Daimler-Benz si Chrysler. Separarea dintre Daimler si Chrysler nu a dus la rezolvarea tuturor problemelor companiei.
Tot mai multi analisti si investitori sunt acum de parere ca trebuie adoptate alte masuri drastice pentru a obtine si mai mult profit din partea Mercedes-Benz. Acestia doresc o separare intre diviziile de automobile si cea de camioane, despre care spun ca nu "arata prea bine impreuna".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO