Business Internaţional

McDonald’s Europa recrutează persoane în vârstă din cauza unui deficit de personal

McDonald’s trage un semnal de alarmă privind problema marginalizării tinerilor şi a vârstnicilor pe piaţa muncii. AFP-Mediafax Foto

McDonald’s trage un semnal de alarmă privind problema marginalizării tinerilor şi a vârstnicilor pe piaţa muncii. AFP-Mediafax Foto

Autor: Daniela Stoican

07.04.2014, 00:02 840

Compania americană McDonald’s, cel mai mare lanţ de restaurante de tip fast-food din lume, se confruntă cu un deficit de personal în Europa şi a decis să lanseze mai multe campanii de recrutare a persoanelor în vârstă, atrăgând atenţia asupra problemei declinului demografic care afectează „bătrânul continent“.

„Forţa de muncă este în scădere la cele două extremităţi ale spectrului demografic. Nu intră suficienţi tineri pe piaţa muncii, în timp ce prea mulţi vârstnici o părăsesc“, avertizează David Fairhurst, directorul de resurse umane al McDonald’s Europa, citat de Le Figaro. Compania americană, care are 425.000 angajaţi în 38 de ţări europene, trage un semnal de alarmă privind problema margina­lizării tinerilor şi a vârstnicilor pe piaţa muncii. „Această chestiune nu vizează doar McDonald’s, ci toţi angajatorii şi toate ţările din UE“, avertizează McDonald’s.

Compania propune ca soluţie angajarea de vârstnici în număr mai mare şi a pornit deja mai multe campanii de recrutare a persoanelor vârstnice în Marea Britanie şi în Germania, unde forţa de muncă tânără se împuţinează. Grupul i-a recrutat chiar pe bunicii unor angajaţi pentru a munci alături de nepoţi, potrivit Financial Times. Deşi compania nu a putut furniza exemple concrete pentru Le Figaro, McDonald’s a precizat că „va continua să ofere oportunităţi pentru o forţă de muncă intergeneraţională“, arată compania.

Mai multe studii vizând McDonald’s realizate de Şcoala de Management a Universităţii din Lancaster, Marea Britanie, au conchis că „nivelul de satisfacţie a clienţilor este în medie cu 20% mai mare în restaurantele cu angajaţi a căror vârstă depăşeşte 60 de ani“.

Fairhurst a precizat de asemenea că ar trebui „ca locurile de muncă propuse să fie cât mai atractive pentru angajaţii vârstnici“. În Europa mai puţin de jumătate dintre persoanele cu vârsta între 55 şi 64 de ani lucrează, în timp ce în Marea Britanie 60% din persoanele din acest segment de vârstă sunt angajate. „Gravitatea crizei de locuri de muncă în rândul tinerilor este un fapt recunoscut la scară largă, dar mulţi nu-şi dau seama că ar fi crucial să fie păstraţi pe piaţa muncii şi angajaţii mai în vârstă“, a subliniat Fairhurst.

Deficitul de forţă de muncă se datorează în principal scăderii natalităţii în Europa, care are drept rezultat îmbătrânirea populaţiei.

În mai multe ţări europene au început deja campanii de publicitate vizând recrutarea persoanelor în vârstă, dar Franţa nu este încă vizată de asemenea campanii. Doar 59% dintre şefii de companii din Franţa se aşteaptă la o creştere a proporţiei angajaţilor vârstnici în totalul angajaţilor până în 2020, în schimb 77% dintre directorii de la nivel european se aşteaptă la o creştere, conform unui studiu Towers Watson-The Economist Intelligence Unit publicat recent.

Doar un francez din cinci cu vârsta între 60 şi 64 de ani lucrează. În schimb,  la nivel european una din trei persoane din aceeaşi categorie de vârstă lucrează.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 07.04.2014

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO