Business Internaţional

Presedintele Ferrari intra in afaceri cu trenuri

23.10.2007, 19:56 15

Luca Cordero di Montezemolo, presedintele Ferrari si Fiat si unul dintre cei mai importanti industriasi ai Europei, intentioneaza sa lanseze un serviciu de trenuri de mare viteza in Italia, scrie Financial Times.
Montezomolo, impreuna cu partenerii sai, vor anunta oficial noul proiect, care se va numi NTV, in urmatoarele saptamani. Printre companiile care ar putea sa participe la constructia trenurilor se afla Alstom, Siemens si Bombardier. Planul sefului Fiat a putut deveni realizabil datorita liberalizarii legislatiei in domeniul feroviar. Trenurile de mare viteza sunt asteptate pe sine incepand cu sfarsitul anului 2010.
Lansarea NTV ar fi urmatorul pas in cariera schimbatoare a lui Montezemolo, catalogat de o revista japoneza drept cel mai elegant om din lume. Montezemolo este un apropiat al familiei Agnelli, fondatorii "calutului cabrat" si ocupa functia de presedinte al Cofindustria, cel mai mare sindicat al angajatorilor din Italia.
De-a lungul carierei sale, Di Montezemolo si-a conturat imaginea unui personaj aflat in slujba publicului si, asemenea britanicului Sir Richard Branson, un alt businessman populist, pare determinat sa faca trenurile din "cizma" sa functioneze mai bine.
Printre partenerii cooptati de presedintele Fiat in realizarea NTV se numara Diego Della Vale, fondatorul casei de moda Tod's, industrialistul Gianni Ponzo si Giuseppe Sciarrone, fostul sef al serviciului pasageri la operatorul de stat Trenitalia. Din 2000, Sciarrone este directorul executiv al Rail Traction Company (RTC), cel mai important operator feroviar din Italia.
Pe langa NTV, o alta companie privata, Rail One, va fi lansata in 2010 de catre Carlo Toto, personajul din spatele companiei de aviatie Air One, firma interesata de achizitia Alitalia.
Cele doua firme vor deveni primele companii feroviare private 100% din Europa, cu trenuri de mare viteza. Eurostar, sistemul de trenuri de mare viteza care parcurge Canalului Manecii, legand Londra de Paris si Bruxelles, are un actionariat privat, insa activitatile sale se afla inca sub dominatia operatorului feroviar detinut de statul francez.
Cele doua noi companii vor beneficia de avantajul legistatiei italiane in domeniu care prevede deschiderea tuturor liniilor de mare viteza dintre marile orase si pentru competitorii Trenitalia, care detine monopolul majoritatii serviciilor de transport feroviar din Italia.
Competitia ar putea sa fie fatala pentru grupul Trenitalia, care s-a plans incontinuu din momentul propunerii masurilor legislative care ii ameninta cel mai profitabil segment al businessului. Liberalizarea sectorului feroviar se bucura de sprijinul guvernului condus de Romano Prodi, care s-a declarat recent in favoarea deschiderii pietei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO