Andreas Knitter, Alstom: Pentru a construi o fabrică de material rulant în România ar trebui să existe o comandă mare.
Andreas Knitter, senior vicepreşedinte al diviziei europene de transport din cadrul grupului francez Alstom, spune că industria de material rulant pentru transportul feroviar sau de metrou lucrează în prezent la subcapacitate la nivel internaţional şi că o investiţie într-o fabrică de profil în România ar fi justificată doar de existenţa unor comenzi foarte mari de trenuri.
„Industria noastră are o supracapacitate la nivel global. Nu putem generaliza, dar pentru a construi o fabrică de material rulant în România ar trebui să existe o comandă mare. Pentru zece trenuri spre exemplu, investiţia nu ar fi justificată“, a spus Knitter.
În România în prezent se produce material rulant destinat transportului feroviar la Craiova, unde firma Softronic realizează rame şi locomotive electrice, dar şi la Arad, unde Astra Vagoane Călători produce vagoane de călători, potrivit Ministerului Transporturilor.
Reprezentantul companiei Alstom, care din 2003 se ocupă de mentenanţa metroului bucureştean, spune că biroul din România al companiei este al doilea cel mai mare din regiune, după cel din Polonia.