Companii

Analiză ZF. Marii retaileri apelează din nou la „arma“ promoţiilor pentru a resuscita consumul privat: 22% din vânzările din comerţul modern reprezintă produse la ofertă sau reducere

Analiză ZF. Marii retaileri apelează din nou la...

Autor: Cristina Roşca

06.07.2023, 09:30 184

♦ Ponderea vânzărilor la promoţie în total vânzări din comerţul modern s-a situat pe un trend continuu descendent în ultimii ani, coborând de la 25% în 2018 la 20,4% anul trecut ♦ Anul acesta apare prima mişcare în sens opus ♦ În 2009-2010, tot pe fondul unei scăderi a consumului în timpul crizei anterioare, ofertele şi reducerile au reprezentat cartea pe care au jucat-o toţi marii retaileri în încercarea de a-i atrage pe români în magazine.

Moda promoţiilor şi a reducerilor a reve­nit în acest an în ma­rile lanţuri de supermarketuri şi hipermarketuri, retailerii moderni apelând din nou mai activ la această „ar­mă“ pentru a anima consumul privat, care este afectat de o inflaţie în continuare de două ci­fre, adică de peste 10%. Astfel, în primul trimestru din acest an ponderea vânzărilor la pro­moţie în total vânzări din comerţul modern a a­juns la 22%, în urcare de la 20,4% la nivelul lui 2022, a­rată da­tele companiei de cer­­cetare de piaţă RetailZoom. Mai exact, din 100 de lei chel­tuiţi de un român, 22 de lei au mers către pro­duse la ofertă.

Această evoluţie reprezintă o schim­bare de direcţie după ce în ulti­mii ani pon­derea vânză­rilor la promo­ţie în total vân­zări din comerţul mo­dern s-a situat pe un trend descen­dent, coborând de la 25% în 2018 la 20,4% anul trecut. Astfel, anul acesta apare prima mişcare în sens opus.

„Tendinţa de scădere a activităţii retailerilor şi producătorilor în ceea ce priveşte promoţiile a fost evidentă în ultimii cinci ani, într-un context de evoluţie constant pozitivă a vânză­ri­lor în comerţul modern. Scăderea pon­derii promo s-a menţinut chiar şi anul trecut, în condiţiile în care in­flaţia a atins cote record spre sfârşitul lui 2022, pentru ca apoi, la început de 2023, să observăm o schimbare de traiectorie: vânzările promo au atins un maxim al creşterii în valoare abso­lută de +37% în primul tri­mestru din 2023 faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior. Ca şi con­tribuţie în vânzările totale, vânzările promoţionale se apropie de nivelul atins în 2019“, explică Bogdana Gheor­ghe, managing director al RetailZoom România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO