Companii

Antibiotice Iaşi intră pe piaţa medicamentelor împotriva cancerului cu produse la jumătate de preţ

Antibiotice Iaşi intră pe piaţa medicamentelor împotriva cancerului cu produse la jumătate de preţ

Autor: Ioana David

13.12.2010, 23:51 192

"Antibiotice se pregăteşte să intre cu 10 produse în tratamentuloncologic. Sunt competitori mari în acest domeniu şi este piaţa cucele mai mari creşteri, de 35%, în 2010. Sunt bani mulţi în acestdomeniu, însă nu este uşor să transferi terapeutica în oncologie",a spus Ioan Nani, directorul general al Antibiotice Iaşi.

Vânzările de medicamente folosite în tratamentul cancerului s-auridicat în perioada octombrie 2009-septembrie 2010 la 1,6 mld. lei(380 mil. euro), adică 19,5% din întreaga industrie. Preţul mediula nivelul acestei pieţe este de 547,3 lei (130 de euro), potrivitdatelor companiei de analiză şi cercetare de piaţă Cegedim România.

Nani spune că preţul cu care aceste produse vor fi lansate înpiaţă nu poate fi mai mare de 50-60% din preţul medicamentelororiginale, potrivit legislaţiei în vigoare. Preţul va fi mai mic şifaţă de produsele generice (produse dezvoltate în momentul în careexpiră patentul ce protejează un medicament original) cu careAntibiotice va intra în competiţie, însă Nani nu a dorit să spunăcu cât. "Acesta este rolul unei companii a Ministerului Sănătăţii",a adăugat Nani, referindu-se la politica de preţ.

Pe această piaţă, Antibiotice se va bate cu Roche (care arenumai medicamente originale), cu Novartis (originale), dar şi cuActavis (fosta Sindan, care produce generice) şi alte firme.

Producătorul din Iaşi, companie înfiinţată în urmă cu 55 de ani,are în portofoliu atât antibiotice, dar şi medicamente folositepentru tratamentul bolilor de inimă, pentru sistemul nervoscentral, dar şi pentru dermatologie.

Balansul în business ar putea fi adus deexporturi

Compania din Iaşi, la care Ministerul Sănătăţii deţine 53% dinacţiuni, are în vedere creşterea ponderii exporturilor în cifra deafaceri, iar în următorii ani aceasta ar putea ajunge la jumătatedin business.

"Ar fi normal şi mi-aş dori să ajungem la un balans în business,iar exporturile să aibă 50%. O situaţie similară s-a întâmplat în1995, însă atunci Antibiotice producea substanţe active (folositepentru producerea altor medicamente - n. red.) în proporţie de80%", a mai spus Nani.

Compania a intrat anul acesta cu medicamente finite pe piaţa dinSUA, care din 2011 va deveni principala destinaţie de export.Înainte, Antibiotice exporta Nistatină, o substanţă folosită laproducerea altor medicamente din domeniul afecţiunilordermatologice.

"În SUA medicamentele generice ocupă un loc importantant, existăun echilibru şi este o politică încurajată de administraţie. Piaţape care suntem noi este foarte specializată", a spus Nani. El aprecizat că exporturile se fac sub brandul de Ampicilină, iarprodusele sunt transportate cu avionul. În jur de 100.000 deamericani s-au tratat cu ampicilina "made in Romania". Nani aexplicat faptul că preţul produsului este de zece ori mai mare înSUA comparativ cu România, iar încasarea banilor se face după treiluni. Pe piaţa locală, banii ajung la producători după minimum 6luni.

În România preţul Ampicilinei de 500 mg este de 4,5 lei potrivitinformaţiilor de pe site-ul farmaciilor. În SUA anul acestaexporturile sunt estimate la 3-4 mil. dolari. În total, companiaexportă produse în mai bine de 40 de ţări.

Creştere de minimum 15% în următorii ani

"Lucrăm la un plan de afaceri pe trei ani, însă este greu săanticipăm multe lucruri", a spus Ioan Nani. Compania şi-a bugetatpentru perioada 2011-2013 o creştere medie anuală de 15% a cifreide afaceri şi de 30-40% a profitului. În 2010, potrivit lui Nani,firma îşi atinge estimările iniţiale, adică va avea afaceri de 240mil. lei (57,1 mil. euro) şi un profit brut de 20 mil. lei (4,8mil. euro). Bugetul pentru 2011 a fost construit la un curs de 4,3lei pentru un euro. "În 2002-2004, dar şi în 2009 acţionarii auînţeles că profiturile trebuie reinvestite", a mai spus Nani.

În ceea ce priveşte investiţiile, Antibiotice şi-a propus osecţie nouă de produse injectabile, dar şi un laborator decercetare.

În 2010 compania a investit 1 mil. euro în modernizarea secţieide comprimate. Antibiotice are în portofoliu în jur de 153 deproduse, iar în următorii trei ani şi-a propus lansarea a 40 deproduse (80 dacă se iau în calcul diferite doze). Pe piaţa deaproape 2 mld. euro a medicamentelor, alţi producători locali suntTerapia Ranbaxy, Zentiva, Actavis, Labormed, Gedeon RichterRomânia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO