Capitala, polul turismului de business din ţară, are 18.564 de locuri de cazare în 114 hoteluri, adică aproape 10% din capacitatea totală de cazare a ţării în hoteluri, potrivit unei analize a ZF pe baza datelor de la Institutul Naţional de Statistică.
Deşi numărul de hoteluri din Capitală s-a dublat anul trecut faţă de anul 2005, când funcţionau 54 de hoteluri, cu o capacitate de cazare de 9.200 de locuri, piaţa hotelieră din Bucureşti mai are nevoie de noi investiţii.
„Mai este loc de dezvoltare de noi hoteluri în Bucureşti, sunt încă zone neacoperite, precum partea de nord, Pipera, unde s-a dezvoltat un pol de business, dar care nu este susţinut şi de facilităţi de cazare. Dacă s-ar dezvolta acolo un hotel ar fi foarte bine“, este de părere Lucian Marinescu, consultant hotelier în cadrul companiei Trend Hospitality.
Capitala nu a reuşit însă să atragă până acum branduri de lux precum Ritz Carlton, brand al lanţului hotelier Marriott, sau Four Seasons, prezente în Budapesta sau Varşovia, hoteluri unde o noapte de cazare începe de la 1.200 de lei.