Companii

Ce spun angajaţii Lidl despre salariile din companie?

Ce spun angajaţii Lidl despre salariile din companie?

Autor: Cristina Rosca

29.08.2011, 12:48 42389

Lidl, unul dintre cei mai mari discounteri de la nivel european, anunţă că salariile angajaţilor pot ajunge la 2.450 de lei pentru un vânzător, 3.700 de lei pentru un şef adjunct de magazin şi 6.000 de lei pentru un şef de magazin, fără a preciza un orizont temporal pentru momentul când angajaţii ajung să primească aceste sume. Reprezentanţii mai spun că remuneraţiile menţionate sunt sume brute şi reprezintă salariile de bază, pe lângă acestea fiind prevăzute sporuri de noapte, sporuri de zi nelucrătoare.

Informaţia a fost publicată vineri în articolul "Lidl face angajări. Vezi aici ce posturi sunt disponibile şi care sunt salariile" apărut pe zf.ro.

Câţiva dintre cititorii zf.ro, care au comentat informaţia pe site, şi care susţin că sunt angajaţi ai Lidl, fără a-şi dezvălui numele şi prenumele, spun însă că la nivelul salarial anunţat de retailer se ajunge abia după trei ani.

O persoană care a preferat să rămână anonimă spune "eu sunt şef de magazin la unul din magazinele Lidl. (...) Salariile menţionate se ating în treapta trei de salarizare, respectiv după 3 ani. Eu am fost angajat de Plus (lanţul achiziţionat de Lidl la intrarea pe piaţă, n.red.) în urmă cu cinci ani şi am rămas în continuare".

Un alt cititor, Ionuţ, spune "La salariul acela ajungi după trei ani de muncă pe acel post. Îţi spun asta la interviu. Era post de lucrător comercial, şi anunţul spunea că salariul este de până la 1.500 lei şi la interviu ţi se preciza că ajungi la 1.500 lei net după 3 ani de serviciu pe acel post. La început iei 1.100 de lei brut".

Salariul mediu net în comerţ în iunie 2011 a fost, potrivit informaţiilor de la Institutul Naţional de Statistică, 1.278 de lei (circa 300 de euro), mai mic decât salariul mediu net la nivel naţional, respectiv 350 de euro.

Reţeaua de 107 magazine preluate de discounterul german Lidl au avut în 2010 pierderi de 247,7 mil. lei (58,9 mil. euro), de peste trei ori mai mari decât cele din 2009.

Cifra de afaceri a companiei a crescut însă anul trecut comparativ cu 2009, de la 1,3 mld. lei (307 mil. euro) la 1,45 mld. lei (345 mil. euro).

Mai mult, şi numărul de angajaţi a crescut cu circa 220, până la aproape 2.075, în condiţiile în care numărul de magazine a crescut cu 13 unităţi de la finalul lui 2009 la finalul anului trecut, până la un total de 107.

Lidl a preluat în 2010, de la grupul Tengelmann, reţelele de magazine de discount Plus din România şi Bulgaria.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO