Companii

Cea mai spectaculoasă creştere: Kaufland urcă pe locul trei în România după ce şi-a dublat businessul în patru ani. Retailerul german a ajuns la afaceri brute de 10,7 mld. lei (2,4 mld. euro) în 2015

Cea mai spectaculoasă creştere: Kaufland urcă pe locul...

Autor: Cristina Roşca

13.05.2016, 00:08 67140

Afacerile Kaufland au avut anul trecut un salt de 13% comparativ cu 2014, astfel că lanţul de hipermarketuri a devenit primul retailer din economie care depăşeşte pragul de 2 mld. euro cifră de afaceri, după ce businessul a crescut constant an de an. Kaufland îşi setase acest obiectiv pentru 2018, însă l-a atins cu trei ani mai devreme, datorită expansiunii rapide, politicii de preţuri mici şi a reducerii TVA la alimente.

„Ne concentrăm în permanenţă asupra competenţelor noastre princi­pale, respectiv co­mer­cializarea de pro­duse alimentare şi de ne­cesitate zil­nică“, a declarat Marco Hössl, direc­torul general al Kaufland România.

ANAF continuă ofensiva împotriva restanţierilor şi publică încă o listă cu 144.829 contribuabili care nu şi-au plătit dările la stat. Vedeţi dacă sunteţi pe listă

Nemţii au reuşit astfel, pariind pe o ex­pansiune accelerată, să-şi dubleze cifra de afaceri în perioada 2011-2015, câştigând peste 1 mld. euro la cifra de afaceri. În aceeaşi perioadă reţeaua de magazine a crescut cu doar 50%, de la 71 la 107 hipermarketuri cu preţuri mici. Afacerile Kaufland au avut anul trecut un salt spectaculos, de 33%, în pofida faptului că 2015 a fost anul în care retailerul s-a extins cel mai lent, cu doar cinci magazine noi. Revenirea consumului şi reducerea TVA i-au ajutat pe nemţi să îşi consolideze poziţia de lider al retailului autohton. Pe poziţiile următoare în topul retailului alimentar local se află Carrefour (cu afaceri estimate de ZF la 1,5-1,7 mld. euro) şi Auchan (1 mld. euro).

Businessul Kaufland a crescut doar anul trecut cu o treime, de patru ori mai rapid comparativ cu evoluţia consumului în ansamblul său, acesta postând un plus de circa 9% la finalul lui 2015, potrivit INS. Kaufland, parte a grupului german Schwarz alături de Lidl, este singurul lanţ de hipermar­keturi cu preţuri mici din România, fiind astfel o combinaţie între magazinele de tip discount şi hipermarketuri. Politica de discount a reprezentat în criză un avantaj pentru Kaufland deoarece preţul a ajuns în ultimii ani argumentul suprem în procesul de achiziţie.
Kaufland a obtinut anul trecut afaceri brute de 2,4 mld. euro, cifra de afaceri neta fiind de 2,04 mld. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO