Companii

Contraoferta lui Nelu Iordache la aeroportul Otopeni: O aerogară de 45.000 de metri păraţi în Adunaţii Copăceni, cu o pistă similară cu cea din Băneasa. Vezi machetele

Contraoferta lui Nelu Iordache la aeroportul Otopeni: O aerogară de 45.000 de metri păraţi în Adunaţii Copăceni, cu o pistă similară cu cea din Băneasa. Vezi machetele

Autor: Mirabela Tiron

21.04.2012, 18:06 3272

Primele cifre furnizate cu privire la aeroportul din Adunaţii Copăceni, un proiect al omului de afaceri Nelu Iordache, indică o pistă cu o lungime de 3.200 de metri, similară cu cea a aeroportului din Băneasa, o aerogară de 40.000-45.000 de metri pătraţi şi zece porţi de îmbarcare.

"În orele de vârf ne aşteptăm la un trafic de 1400 de pasageri iar anual la 2 milioane de persoane", a declarat Gheorghe Răcaru, directorul de strategie al firmelor lui Nelu Iordache. Cele mai mari firme sunt compania aeriană low-cost Blue Air şi cea de construcţii Romstrade.

Aeroportul internaţional Bucureşti-Sud, pe care Nelu Iordache plănuieşte să îl dezvolte în Adunaţii Copăceni (la 22 de kilometri de Bucureşti), este contraoferta aeroportului Henri Coandă (Otopeni), de pe care zboară acum companii aeriene low-cost dar şi companii de linie regulată. În prezent a fost aprobat planul urbanistic zonal, în următoarele luni urmează să fie obţinută şi autorizaţia de construcţie, potrivit oficialilor companiei.

Aproape 10 milioane de pasageri s-au înregistrat pe toate aeroporturile din România în 2010, potrivit ultimelor date disponibile. Cele mai mari aeroporturi după traficul de anul trecut sunt Henri Coandă (Otopeni) -cu peste 5 milioane de pasageru şi Aurel Vlaicu (Băneasa)- cu 2,4 mil. de pasageru, de pe care s-au mutat anul acesta companiile low-cost.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO