Companii

De unde vin banii în grupul City Grill: "Berăriile, shaormeriile şi brutăriile sunt segmente unde oamenii au rămas dispuşi să cheltuiască“

 De unde vin banii în grupul City Grill: "Berăriile, shaormeriile şi brutăriile sunt segmente unde oamenii au rămas dispuşi să cheltuiască“

Autor: Cristina Stoian

20.09.2010, 23:59 2185

"Până acum m-am concentrat să prind fiecare segment în parte şiam ajuns astfel la opt branduri în portofoliu. Mi-am dat seama însăcă pierdem din forţa nu­me­lui dacă continuăm să creăm un brand pefie­care segment creat. Avem de fapt nevoie de 4-5 mărci puternice,iar din 2011 ne vom gândi la o redimensionare a por­tofoliului", adeclarat pentru ZF Dragoş Petrescu.
Grupul ar putea fi astfel compus din divi­zia de berării Hanu'Berarilor, divizia de restaurante City Grill, brandurile create şipreluate recent BackWerk, Cantina Sport Bar şi Bundetot urmând săfie în continuare dezvoltate separat, ca şi Caru' cu Bere, cel maiimportant restaurant administrat de omul de afaceri, care areîncasări anuale de circa cinci milioane de euro.
Noua structură nu-i afectează businessul, care se îndreaptă sprenivelul realizat în 2008, când cifra de afaceri a urcat la 14,2milioane de euro şi nici nu va tăia din numărul de uni­tăţi, pentrucă "tot ce nu era viabil am închis încă de anul trecut", după cumspune pro­prie­tarul City Grill, care face referire larestau­ran­tele plasate în interiorul centrelor comerciale.

70% din venituri vin din Centrul Vechi alCapitalei
Afacerea cu restaurante, berării şi brutării administrată dePetrescu a scăzut mai puţin decât nivelul pieţei, factorul destabilitate fiind poziţionarea atât a conceptului, cât şi auni­tă­ţilor deschise. Omul de afaceri recunoaş­te că ce­le patruunităţi, Caru' cu Bere, City Grill, Cantina şi Bundetot, pe care ledeţine în Cen­trul Vechi al Capitalei, singura zonă pe creş­teredin România, au avut un rol im­por­tant, contribuind cu peste 70%la veniturile to­tale. Avantajul de a găsi un spaţiu comercial peuna din străzile Centrului Istoric, de altfel una din­tre zonelecele mai vânate de res­tau­ran­te, ca­fe­ne­le şi pub-uri, îi poateaduce unui antre­pre­nor încasări record, ţinând cont că într-osin­gură zi vin aici zeci de mii de oameni. Pe lângă po­ziţionareabună a celor 14 unităţi de­ţinute, barurile şi restaurantele dingrupul City Grill au încercat să atragă clienţi, po­zi­ţio­nându-sepe un nivel de preţ mediu. Un exem­plu este pub-ul Cantina, undepreţul unei beri la halbă este 4 lei. De asemenea, pro­moţiile dinCaru' cu Bere sau City Grill duc nota de pla­tă pentru un meniucomplet între 17 şi 20 de lei, nivel asemănător sau chiar mai micde­cât cel dintr-un restaurant fast-food, iar la Bun­detot o porţiede şniţel cu piure costă 9,9 lei.
"Ne-am poziţionat bine pe piaţă. Am creat un concept bine definit -berării, shaorma, brutării - pe segmente unde oamenii au rămasdispuşi să cheltuiască", spune Petrescu.

Brutăriile merg în franciză
Prima brutărie germană BackWerk administrată în franciză, careconcurează cu Paul sau French Bakery, dar practică preţuri maireduse, a avut încasări de 20.000 de euro în prima lună de ladeschidere şi va trece pe profit din a treia lună de funcţionare.Începând de anul viitor, conceptul va fi francizat.
"Avem deja 18 candidaţi acceptaţi. În 2011 vom preda primele cincifrancize astfel încât să minimizăm riscul total. Investim înbrutărie, o lăsăm să funcţioneze 2-3 luni şi apoi o predămfrancizatului. Practic noi operăm unităţile în lunile de pierdere,le trecem pe breakeven şi apoi le vindem altei companii", afirmăproprietarul grupului. Francizatul plăteşte o taxă de intrare careacoperă investiţia în brutărie şi apoi oferă 4% din vânzărigrupului lui Petrescu.
Rezultatele brutăriilor l-au făcut pe pro­prie­tarul grupului CityGrill să se gândească la o posibilă fuziune între cafenelele CityCafe şi BackWerk. "Fuziunea ar putea avea loc dacă nu vom finalizaun parteneriat cu pro­du­că­torul italian de cafea cu care suntemîn pre­zent în discuţii. În cazul în care parteneriatul se încheie,cafenelele noastre vor rămâne cu structură proprie", spunePetrescu.

Buongiorno ar putea fi integrat în reţeaua CityGrill
De asemenea, şi restaurantul cu specific mediteranean Buongiorno vafi integrat în reţeaua City Grill. Prima unitate Buongiorno a fostinaugurată în 2007 în Piaţa Victoriei, în urma achiziţieirestaurantului Casa di David de la omul de afaceri Moni Meita, iara doua în centrul comercial Băneasa Shopping City, cu doi ani înurmă.
Divizia de berării care ar putea funcţiona sub numele de Hanu'Berarilor va include şi be­răria germană din Pache Protopopescu,con­cept anunţat cu câţiva ani în urmă şi care va fi gata lasfârşitul acestui an. În 2009 Dragoş Petrescu anunţa noua locaţiecu un nu­me legat tot de grupul său - City Grill Beer Garden.
La acea vreme făcea publică o investiţie de un milion de euro întransformarea fostu­lui sediu al Bibliotecii Metropolitane într-oberărie cu 400 de locuri, din care 200 în interior, dispuse pe douăetaje.
Grupul, care a rulat afaceri totale de 12,4 mi­l. euro în 2009 şiare în jur de 500 de an­ga­jaţi, va deschide anul acesta alte douăunităţi, un restaurant City Grill şi o cafenea City Cafe,po­sibilitatea de francizare rămânând deschisă şi pentru acestebranduri.


8 branduri În cinci ani

n După ce a ieşit din acţionariatul
La Mama, cedându-i lui Cătălin Mahu participaţia sa, DragoşPetrescu a deschis în 2005 restaurantele City Grill.
n La circa un an de la intrarea pe piaţă cu propriul lanţ derestaurante, omul de afaceri a extins segmentul, inaugurândcafenelele City Cafe.
n În 2006 Petrescu şi partenerul său Daniel Mischie preiauadministrarea uneia dintre cele mai vechi berării - Caru' cu Bere,care acum încasează anual circa 5 milioane de euro.
n În 2007 grupul City Grill decide să intre pe un segment superiorde restaurante şi preia fostul restaurant Casa di David pe care îltransformă în Buongiorno.
n La sfârşitul lui 2009 deschide Hanu'Berarilor, o altă berărieîntr-o clădire istorică, pe spaţiul fostului restaurant Casa Bucurdin centrul Capitalei.În aceeaşi perioadă grupul City Grill îşiadaugă în portofoliu alte două branduri - pub-ul Cantina Sport Barşi shaormeria Bundetot.
nUltima mişcare a grupului este încheierea unui parteneriat cugermanii de la BackWerk pentru preluarea francizei de brutării.Prima unitate a fost deschisă la jumătatea acestui an în zonaPieţei Universităţii din Bucureşti.

Partenerii lui Petrescu

n Pe lângă Daniel Mischie, care deţine 5% din TrotterManagement, compania care administrează restaurantele Caru' cu Bereşi Hanu' Berarilor, în lista acţionarilor apare şi MarianAlecu,
fratele fostului director general de la McDonald's, cu 42,5% dinacţiuni.
n În compania Trotter Consulting, prin intermediul căreia DragoşPetrescu a adus franciza brutăriilor BackWerk, apare ca acţionar şiAndrei Alecu, fiul fostului director McDonald's.
n Marian Alecu, cel care a condus afacerea McDonald's, spune că nua investit în afaceri cu restaurante, dar că şi-a consiliat frateleşi fiul în diverse proiecte, aceştia fiind implicaţi şi înindustria luxului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO