„Preţurile la raft vor creşte, unele reţele ar putea pleca. Toate firmele vor să facă profit, iar dacă nu vor reuşi s-ar putea gândi să plece către alte pieţe.“
Reprezentanţii Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) avertizează că intrarea în vigoare a legii care cere retailerilor să comercialize cel puţin 51% produse locale pe segmentul alimentelor va avea ca efect majorarea preţurilor la raft. Mai mult, ei ameninţă că pe termen mediu unii jucători ar putea lua decizia de a închide magazinele şi de a pleca.
„Toate firmele vor să facă profit, iar dacă nu vor reuşi s-ar putea gândi să plece către alte pieţe“, afirmă Florin Căpăţână, vicepreşedintele AMRCR.
Propunerea legislativă susţine că în România comercianţii persoane juridice autorizate să desfăşoare activităţi de comercializare pentru produse alimentare au obligaţia ca, pentru categoriile carne, legume şi fructe, să achiziţioneze aceste produse în proporţie de cel puţin 51% corespunzător fiecărei categorii provenite din lanţul alimentar scurt. Prin excepţie, în lunile de iarnă, decembrie-februarie, legumele şi fructele din import pot reprezenta maximum 70% din ofertă. Această lege se aplică companiilor care au afaceri sau active de peste 2 mil. euro, astfel că oficialii AMRCR spun că este discriminatorie pentru marile reţele. Această lege ar urma să fie votată miercuri, însă chiar şi aşa retailerii afirmă că au pârghii rămase, urmând să invoce la nivel european aspecte neconcurenţiale.