Companii

Marile reţele atacă legea care cere magazinelor ca 51% din alimente să fie „made in Romania“

Marile reţele atacă legea care cere magazinelor ca 51%...

Autor: Cristina Roşca

07.06.2016, 00:07 1083

„Preţurile la raft vor creşte, unele reţele ar putea pleca. Toate firmele vor să facă profit, iar dacă nu vor reuşi s-ar putea gândi să plece către alte pieţe.“

Reprezentanţii Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) avertizează că intrarea în vigoare a legii care cere retailerilor să comercialize cel puţin 51% produse locale pe segmentul alimentelor va avea ca efect majorarea preţurilor la raft. Mai mult, ei ameninţă că pe termen mediu unii jucători ar putea lua decizia de a închide magazinele şi de a pleca.

„Toate firmele vor să facă profit, iar dacă nu vor reuşi s-ar putea gândi să plece către alte pieţe“, afirmă Florin Căpăţână, vicepreşedintele AMRCR.

Propunerea legislativă susţine că în România comer­cian­ţii persoane juridice autorizate să desfăşoare activităţi de comercializare pentru produse alimentare au obligaţia ca, pentru categoriile carne, legume şi fructe, să achi­ziţio­neze aceste produse în proporţie de cel puţin 51% cores­pun­zător fiecărei categorii provenite din lanţul alimentar scurt. Prin excepţie, în lunile de iarnă, decembrie-fe­bruarie, legumele şi fructele din import pot reprezenta ma­xi­mum 70% din ofertă. Această lege se aplică companiilor care au afaceri sau active de peste 2 mil. euro, astfel că ofi­cialii AMRCR spun că este discrimi­na­to­rie pentru marile re­ţele. Această lege ar urma să fie vota­tă miercuri, însă chiar şi aşa retailerii afirmă că au pârghii rămase, urmând să invoce la nivel european aspecte neconcurenţiale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO