Companii

Miza parteneriatului dintre Carrefour şi Angst: achiziţii mai ieftine pentru producătorul de mezeluri, magazine de proximitate pentru retailer

Miza parteneriatului dintre Carrefour şi Angst: achiziţii mai ieftine pentru producătorul de mezeluri, magazine de proximitate pentru retailer

Aşa arată primul magazin Carrefour Market-Angst, deschis ieri în Bucureşti

Autor: Gabriel Razi

14.10.2011, 00:07 977

Francezii de la Carrefour şi producătorul de mezeluri Angst au deschis primul magazin în franciză. Prin intermediul acestui parteneriat retailerul francez intră pe segmentul magazinelor de proximitate, iar Angst va benefica de know-how şi achiziţii mai ieftine. În cadrul acestui parteneriat Carrefour este francizorul, iar Angst este fran­ci­zatul. "Parteneriatul dintre cele două părţi implică un mecanism mai complicat", a spus Sorin Minea, care nu a dorit să precizeze care este valoarea contractului sau procentul din cifra de afaceri sau din profit pe care îl va ceda.

"Dacă acest parteneriat nu era avantajos, nu îl semnam", mai subliniază Minea.

În cadrul acestui tip de contracte compania care achiziţionează drepturile de utilizare a unui brand (francizatul) cedează o parte din cifra de afaceri sau din profit şi plăteşte o taxă fixă periodică.

Managementul magazinelor, care se vor numi Carrefour Market-Angst, urmează să fie asigurat de compania lui Minea, în timp ce trainingul anga­ja­ţi­lor, logistica şi sistemul in­for­ma­tic vor fi furnizate de Carre­four. "Nu va fi o nouă enti­tate. Ma­gazinele vor ră­mâne în pro­prie­tatea mea sau închi­riate de mine. Angajaţii vor fi tot ai mei, însă unifor­me­le vor fi mix­te Angst-Carre­four", a spus Sorin Minea, al că­rui bu­si­ness a ajuns în 2010 la 44 mil. euro.

La Domenii, primul magazin

Primul magazin al produ­că­torului de mezeluri care va fi rebranduit în acest fel este cel din zona Domenii. Această unitate este una dintre cele mai vechi din lanţul de retail al Angst. Magazinul din Domenii nu va fi însă sin­gu­rul din reţeaua Angst care va suferi o astfel de transformare. Cele două companii intenţionează să re­branduiască întreaga reţea de retail a pro­du­că­torului de mezeluri până la sfârşitului anului 2012.

"Cele 24 de magazine Angst pot fi teoretic transfor­mate în francize Carrefour Market. Nu are rost să ne grăbim să le transformăm repede, însă până la sfârşitul lui 2012 vom rebrandui în­treaga reţea", a explicat Mi­nea. Patronul Angst nu a ex­clus însă posi­bi­litatea deschi­derii şi a altor magazine sub bran­dul Carre­four Mar­ket-Angst din­colo de cele 24 deţinute în pre­zent. Toate magazinele Angst sunt în Bucureşti, acestea încadrându-se în categoria magazinelor de pro­ximitate sau a supermar­keturilor, având su­prafeţe cuprinse între 150 şi 1.000 mp. Magazinele Carrefour Market-Angst se vor con­centra pe produse alimentare.

Care este interesul Carrefour?

"Angst are o reţea de magazine bine implementate în Capitală, noi venim cu know-how, putere de negociere şi de comunicare, dar şi cu o marcă cunoscută de consumatori", a explicat Francois Melchior de Polignac, directorul general al Carrefour România, cu ocazia lansării publice a francizei Carrefour Market-Angst. Aceasta este prima mişcare de acest fel din România.

În afară de unitatea operată în franciză cu Angst, Carrefour deţine în România în total 60 de ma­gazine, din care 23 sunt hipermarketuri şi 37 supermarketuri.

"Mişcarea se înscrie în strategia multi­format a grupului şi dă dovadă că ne apropiem de ceea ce ne-am propus. Vrem să fim în cen­trul cartierelor", a spus De Polignac. Magazinele Carrefour Market-Angst vor intra în Bucureşti în com­petiţie cu reţeua Mic.ro în categoria maga­zinelor de proximitate şi pe segmentul supermar­keturilor cu jucători precum Mega Image, Billa sau Gmarket.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO