Companii
Producătorul Borsec a ajuns la afaceri de 725 mil. lei. „Cel mai bun vânzător de băuturi este soarele“
Borsec este cel mai vândut brand de apă minerală, iar Romaqua Group este cel mai mare jucător de pe această piaţă.
Romaqua Group, liderul pieÅ£ei de apă minerală naturală ÅŸi unul dintre cei mai mari jucători de pe piaÅ£a berii ÅŸi a băuturilor răcoritoare, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 725 de milioane de lei (circa 159 mil. euro), în creÅŸÂteÂre cu 5% faţă de anul precedent. Acesta este cel mai înalt nivel al businessului înregistrat de companie în istoria sa.
Pe de altă parte, profitul net al companiei s-a situat la 71 milioane de lei, în scădere cu circa 5% faţă de rezultatul înregistrat în anul anterior.
Anul trecut a fost unul bun pentru majoritatea companiilor de pe piaţa băuturilor, creşterile de vânzări fiind susţinute de majorarea puterii de cumpărare şi a veniturilor românilor, spun jucătorii din piaţă. În plus, vremea a ţinut în mare parte a anului cu producătorii de apă, sucuri sau bere, sectorul băuturilor fiind puternic influenţat de nivelul temperaturilor.
„Cel mai bun vânzător de ape minerale, băuturi răcoÂriÂtoare ÅŸi bere este soarele“, a subliniat Mihaela Drăghici, diÂrector de relaÅ£ii publice în cadrul companiei.
PiaÅ£a apelor îmbuteliate s-a ridicat anul trecut la o vaÂloaÂre de 2,24 mld. lei (circa 490 mil. euro), în creÅŸtere cu 6,7% faţă de anul anterior, arată datele companiei de cerÂcetare de piaţă Vektor Marktforschung.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
-
Topul dividendelor care vor fi acordate de băncile mari din România. Dividende de aproape 1 mld. euro au fost aprobate pentru acţionarii băncilor din Austria, Franţa, Italia şi România
-
Tendinţe. Analiza de luni. Cum a devenit România un hub pentru centrele de tehnologie ale marilor companii internaţionale, de la Mega Image, Lidl şi Metro la Hornbach, H&M şi Estee Lauder
-
Semnal de alarmă pentru execuţia bugetară: deficitul a crescut până la 2% din PIB pe primul trimestru
-
Ce se mai întâmplă în agrobusinss. Cu programe de „plombare“ rămânem cu deficitul uriaş în industria alimentară. Avem nevoie de bani pentru investiţii în procesare
-
Claudiu Aron vrea să aducă turişti japonezi şi chinezi la hotelul Alpin din Poiana Braşov
-
Bursă. Perioada de raportări pentru T1/2024, începută mâine de OMV Petrom. Urmează BRD SocGen, TeraPlast şi emitentul BVB
-
Adrian Vasilescu, BNR: Ce crede lumea despre educaţia financiară
-
ZF Cum creştem industria alimentară românească. Anomaliile din industria alimentară: suntem pe primele locuri în UE în agricultură, dar importăm porumb din Ungaria, mere din Polonia şi conserve de roşii din Turcia. Cum întoarcem roata? „Industria alimentară trebuie să devină sector prioritar, să fim ajutaţi să facem investiţii“
-
ZF Tech Day. Sorin Cosmescu, EXE Software: Într-un an complicat ca 2023 am reuşit să creştem businessul cu 9%, iar pentru anul acesta ne-am propus un avans de peste 10%. Vedem o cerere mai mare pentru soluţii de tip business intelligence. Avem mai multe solicitări din România decât din străinătate
-
ZF Investiţi în România! Daniela Burcă, COO la Prysmian: Investim în creşterea producţiei la Slatina, dar şi în cercetare-dezvoltare şi într-un centru de IT în România. „Avem peste 50 de posturi deschise pe partea de IT şi vrem să ne atragem colegi aici.“
-
Urmează CFA CEE Investment Conference la Bucureşti. Joi, 9 mai, comunitatea CFA se întâlneşte cu mediul de business şi cu autorităţile publice din Europa Centrală şi de Est pentru a dezbate viitorul regiunii
-
Educaţie, stil de viaţă şi wellness. Elevii români, campioni mondiali la robotică: Două echipe româneşti au ajuns în finala Campionatului Mondial de robotică FIRST din SUA şi au jucat una împotriva celeilalte, disputându-şi titlul suprem
-
Antreprenori locali. Cum a reuşit un antreprenor ca în opt ani să dezvolte un grup cu 40 de restaurante şi afaceri de 15 milioane de euro în 2023? Tomcat Hospitality operează branduri precum Treevi Pizza al Taglio, Fabrica de Ciorbe şi Sagakura
-
Afaceri de la Zero. Stup Edition. Ciprian Isacovici creează mobilă transformabilă sub brandul Extensio Mob şi ajută oamenii să îşi eficientizeze spaţiul din casă. „Vreau să le transmit oamenilor că pot să trăiască într-un apartament de două camere cu confortul de la trei camere“
-
CFA: Încrederea în economie creşte pe termen scurt, dar sunt multe îndoieli legate de viitor. Datoria publică calculată ca procent în PIB este anticipată să se majoreze la 53 % în următoarele 12 luni