Retail&Agrobusiness

Cum explică analiştii creşterea cu 8% a consumului şi discrepanţa dintre vânzările mai mari din comerţ şi evoluţia modestă a încasărilor din TVA

Cum explică analiştii creşterea cu 8% a consumului şi...

Autor: Dana Ciriperu

02.07.2014, 21:29 447

Consumul, piatra de moară care a atârnat în anii de criză de gâtul economiei locale, a crescut cu peste 8% în perioada ianuarie-mai 2014 faţă de acelaşi interval de anul trecut, iar în ultimele nouă luni nu a înregistrat nicio sincopă, potrivit datelor lunare comunicate de INS.

În mai, ultima lună pentru care INS a comunicat datele, cifra de afaceri din comerţ a crescut cu peste 9%, susţinută în principal de prousele nealimentare, consemnând astfel al doilea cel mai important avans lunar din ultimul an şi jumătate.

„Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut în ansamblu faţă de de perioada similară a anului trecut, dar dacă ne uităm pe termen mai lung aceasta nu este cu mult peste nivelul anului 2010 - deci practic nu facem decât să revenim gradual la consumul dinainte de criză”, a explicat pentru ZF Bogdan Belciu, partener, servicii de consultanţă pentru management al PwC România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO