Cine s-a înscris în cursa pentru Profi

Fonduri de investiţii gigantice şi retaileri cu afaceri de miliarde se bat pentru o reţea de 450 de magazine: giantul american KKR este ultimul intrat

3 oct 2016 Autor: Cristina Rosca

Profi a început să se extindă rapid în ultimii ani, ajungând sa deschidă câteva zeci de unităţi anual, sau chiar peste 100, cum este cazul şi acestui an.

La finalul săptămânii trecute s-au depus ofertele neangajante pentru reţeaua de supermarketuri Profi, cu afaceri de 2,5 miliarde de lei. Pe lista de entităţi interesate, un nume nou: gigantul american de private equity KKR.

Fondul american de private equity KKR, un gigant cu in­vestiţii în real estate, ener­gie sau infra­structură, urma să se înscrie în cursa pentru ope­ra­ţiunile locale ale Profi, retailer de­ţinut de un alt fond de in­ves­tiţii, Enter­prise Investors din Polonia, potrivit sur­selor ZF.

KKR, care are sub manage­ment active de 131 mld. dolari, se arată inte­re­sat pentru prima dată de un activ cu pre­zenţă doar pe piaţa lo­cală. Până acum ame­ricanii s-au în­scris în cursă pentru active regionale, cu pre­zenţă şi în Ro­mâ­nia. Pe site-ul propriu apare infor­ma­ţia potrivit că­reia piaţa de retail din Euro­pa este în vi­zorul gigantului ame­rican. KKR ar urma să intre în tran­zacţie în parteneriat cu un alt jucător, retailer sau alt fond de investiţii.

Un alt gigant american care a fost in­teresat de Profi dar nu a depus ofertă este fondul de investiţii CVC Capi­tal Partners, care adminis­trea­ză fon­duri cu o valoare de peste 50 mld. euro.

La start în cursa pentru Profi s-au mai înscris şi alte două fonduri de investiţii, respectiv BC Partners şi Mid Europa Partners, acesta din urmă fiind pro­prietarul reţelei private de sănătate Regina Maria, potrivit surselor ZF.

Mid Europa Partners, care a pre­luat anul tre­cut operatorul de servicii medicale private Regina Maria, este unul dintre cele mai im­portante fon­duri de in­vestiţii orien­tate pe Euro­pa Centrală şi de Est, ad­minis­trând fon­duri în valoare totală de 4,3 mld. euro.

Compania a în­ce­put, după pre­luarea reţelei Regina Maria, să se uite mai atent la piaţa lo­cală, par­ticipând la mai multe dintre tran­zac­ţiile locale în faza ofertelor neangajante.

În tranzacţie erau aşteptaţi şi francezii de la Auchan, dar pe ultima sută de metri au decis să nu mai intre.

Continuarea pe ZFCorporate

ZF Corporate este serviciul de business intelligence al Ziarului Financiar. Pentru a putea avea acces la informatii trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Agricultură, Energie şi altele) - vezi prezentarea video a ZFCorporate. Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 03.10.2016

 
Cuvinte cheie:
miliarde
, retea
, afaceri
, fonduri de investitii
, magazine
, retaileri
, profi
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide