Retail&Agrobusiness

Magazinele online sunt cel mai nou pariu al retailerilor de modă, care vor o felie din piaţa de 200 mil. euro

Magazinele online sunt cel mai nou pariu al retailerilor...

Autor: Cristina Rosca

17.03.2016, 16:00 1070

Patru din zece români care au făcut anul trecut shopping online au cumpărat haine de pe internet, moda fiind segmentul cel mai important după numărul de cumpărători.

Brandurile de profil au simţit afinitatea consumatorilor locali pentru fashion şi au decis să profite de faptul că românii înţeleg şi folosesc tehnologia, astfel că în ultimii ani nume noi dar şi branduri vechi, „cu greutate“, au intrat în această horă cu o miză de circa 150-200 de milioane de euro.

ZOOT, answear.com şi Uterque (parte din grupul Inditex, proprietarul Zara) sunt doar câteva dintre bran­durile care au atacat piaţa online de modă din România în ultimul an. Toate vorbesc despre potenţialul pieţei şi despre câtă importanţă acordă românii felului în care arată.

Gigantul spaniol Inditex, liderul mondial al pieţei de modă, care deţine în portofoliul nume precum Zara, Bershka sau Pull & Bear, a ales să aducă cel de-al optulea său brand (singurul care lipsea din România) întâi online şi apoi să deschidă primele magazine. Aceasta este o primă mutare de acest gen, pe o piaţă unde mişcarea este în sens invers.

Spaniolii au fost însă încurajaţi de evoluţia vânzărilor online pentru celelalte branduri. Operaţiunile online au ajuns să contribuie cu 7-8% la vânzările de aproape 300 mil. euro în România ale grupului Inditex, liderul pieţei locale de modă, potrivit surselor Business Magazin.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO