Companii

Reţelele Mega Image şi Profi au deschis pe final de săptămână câte patru supermarketuri de fiecare

Reţelele Mega Image şi Profi au deschis pe final de...

Autor: Cristina Roşca

01.12.2014, 00:04 552

Lanţurile de supermarketuri Profi şi Mega Image au deschis la finalul săptămânii trecute câte patru magazine fiecare, ducând reţelele la 269 şi respectiv 367 de unităţi. Cele două lanţuri de magazine îşi întăresc poziţiile de cele mai extinse reţele din comerţul modern, o piaţă de 12 lanţuri de magazine şi afaceri de 35-40 mld. lei. Cele două au împreună 636 de magazine, aproape jumătate din totalul de unităţi din comerţul modern.

Astfel, Profi a deschis patru magazine noi pe finalul săptămânii trecute la Moreni, Bucureşti, Alba Iulia şi Buhuşi, ajungând să fie prezent în 128 de localităţi. Belgienii de la Mega Image, prezenţi pe piaţa din România cu trei su­per­mar­keturi cu acelaşi nume, ma­ga­zinele de proximitate Shop&Go şi magazinul de produse congelate AB Cool Food, au deschis două magazine în Bucureşti (Strada Unirii şi b-dul Ferdinand) şi două în Constanţa (bulevardele Mamaia şi Tomis). Cele două oraşe sunt de altfel principalele pieţe pentru retailer.

Atât Mega Image, cât şi Profi au apăsat puternic pedala expansiunii în ultimii ani marcaţi de criză şi de lipsa apetitului de consum. Ambele reţele activează pe segmentul supermarketurilor şi al magazinelor de proximitate, astfel că au nevoie de suprafeţe mici şi de investiţii pe măsură pentru expansiune.

Expansiunea atât de agresivă a Mega Image şi Profi modifică peisajul comerţului local în contextul în care odată cu deschiderea unui magazin dispar foarte mulţi retaileri tradiţionali şi implicit se schimbă peisajul local de comerţ. Mega Image a terminat anul trecut cu afaceri de 2,3 mld. lei, iar Profi a obţinut o cifră de afaceri de aproape 1,5 mld. lei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO