Companii

Rezidenţialul aşteaptă cel puţin 40.000 de locuinţe în acest an. „Proiectele sunt gândite în etape, vor fi livrate case şi în anii următori“

Rezidenţialul aşteaptă cel puţin 40.000 de locuinţe...

Autor: Alina-Elena Vasiliu

25.08.2016, 07:00 1610
Piaţa zidăriei a crescut cu 5% atât pe segmentul produselor de tip BCA, cât şi pe cel de zidărie ceramică, după cum arată Xella, unul dintre jucătorii repre­zen­tativi din această piaţă. Astfel, valoarea totală a pieţei de BCA din România se apropie de 100 de milioane de euro.

Începutul acestui an 2016 a evidenţiat o efervescenţă în zona Moldovei, unde a fost eliberat un număr important de autorizaţii de construire, potrivit Xella, în timp ce, spre comparaţie, anul trecut cel mai mare volum al lucrărilor de construcţii a fost raportat pentru Bucureşti - Ilfov, unde s-a atins o valoare maximă de unităţi rezidenţiale noi livrate.

„Statistic vorbind, în intervalul 2014-2015 au fost emise peste 127.000 de autorizaţii pentru locuinţe, în timp ce numărul total al locuin­ţelor finalizate în această perioadă a fost în jur de 90.000 de unităţi conform datelor oficiale, existând astfel un pol impor­tant de proiecte care urmează să fie finalizate în perioada următoare. Evoluţia pozitivă înregistrată este un semnal că piaţa începe să se aşeze. Activi­tatea a fost una susţinută, chiar efervescentă în unele momente. Ne aşteptăm la men­ţinerea acestui trend uşor pozitiv şi în 2016. Multe dintre proiectele rezidenţiale care au livrat locuinţe noi în piaţă sunt proiecte gândite în etape, aici vor fi livrate locuinţe şi în anii următori“, spune Marius Dragne, CEO al Xella România, subsidiara locală a producătorului german de blocuri de zidărie termoizolantă Xella.

Zidăria de tip BCA are o pondere de aproximativ 53% în întreaga piaţă de zidărie, depăşind astfel contribuţia cărămizii. Numărul mai mare de autorizaţii de construire acordate pentru clădiri multi­familiale - blocuri - în raport cu ridicarea de case individuale arată apetitul investitorilor pentru clădiri cu mai multe locuinţe, acolo unde zidăria BCA este din ce în ce mai prezentă.

„BCA-ul şi cărămida pot avea utilizări similare într-o paletă variată de proiecte, iar în funcţie de nevoile clienţilor se dezvoltă specificaţiile de proiect. Contează mult care sunt şi recomandările oferite de arhitecţi şi proiectanţi pentru a răspunde nevoilor consumatorilor finali de siguranţă şi confort în locuinţe“, mai spune Marius Dragne.

Anul trecut, jumătate din vânzările Xella România au fost generate de segmentul rezidenţial. În proiecte de office, compania a livrat pentru clădirile de birouri ale israelienilor de la AFI Europe şi pentru Globalworth Tower, al fondului de investiţii Globalworth, condus de Ioannis Papalekas, iar pe retail a bifat Mega Mall, al sud-africanilor de la NEPI.

„Produsele noastre au fost prezente pe şantierele care au permis realizarea unor proiecte importante precum United Business Center în Iaşi sau mallul Coresi din Braşov, dezvoltat de Immochan, una dintre clădirile de birouri ale proiectului Coresi Business Park aflat în desfăşurare sau clădirile Emerson şi Bosch din Cluj-Napoca pe segmentul industrial“, precizează Dragne.

El adaugă că, în mod tradiţional, cele mai efervescente regiuni în construcţii sunt cele în care populaţia are un nivel superior al veniturilor - Bucureşti, Cluj Napoca, Braşov, Timişoara, Constanţa, Bacău, Iaşi.

Anul trecut, Xella România şi-a majorat afacerile cu 12%, ajungând la 12 milioane de euro, fapt care a condus şi la o creştere a cotei de piaţă. În ultimii patru ani, afacerile Xella pe piaţa locală au crescut în total cu 23,2 milioane de lei (peste 5 milioane de euro).

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO