Sarantis, proprietarul producătorului de cosmetice Elmiplant, aobţinut anul trecut în România venituri de 37,67 mil. euro, nivelaproape similar cu cel din anul anterior, potrivit raportuluifinanciar al companiei elene.
Astfel, veniturile producătorului elen s-au stabilizat anultrecut, după ce în 2009 compania consemnase un declin în jurul a13% în România, de la 43,8 mil. euro.
Profitul înainte de taxe şi dobânzi (EBIT) al Sarantis înRomânia a fost de 2,64 mil. euro, cu aproape 17% mai mare decât înanul anterior. România este a treia cea mai importantă piaţăpentru companie după valoarea veniturilor, după Grecia - ţaramamă, unde veniturile companiei au fost de 78 mil. euro, mai multde o treime din total - şi Polonia. În portofoliul companiei existăproduse cosmetice (STR*, BU, C-THRU, La Prairie, Juvena, PacoRabanne, Carolina Herrera), de sănătate şi îngrijire (Johnson& Johnson, GlaxoSmithKline) şi produse pentru îngrijirealocuinţei (Fino, Camel). Începând cu luna februarie a acestui an,compania a devenit distribuitorul exclusiv în România alproduselor EVYAP - Duru, Fax, Arko.
În 2007, Sarantis a preluat, prin intermediul diviziei dinRomânia, producătorul cosmeticelor Elmiplant pentru 6,5 mil.euro. Sarantis a obţinut anul trecut la nivel mondial o cifră deafaceri de 220 mil. euro şi un EBIT de 17,55 mil. euro.
Piaţa românească de cosmetice, incluzând sumele din directselling şi retail, se ridică la circa 700-800 milioane de dolari,potrivit estimărilor lui Răzvan Diraţian, directorul comercial alAvon România & Moldova, ceea ce înseamnă că un român alocăaproximativ 30-35 de dolari pe an pe astfel de produse, la jumătatefaţă de alţi europeni.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels