Cea mai importantă măsură fiscală luată în acest an pentru industrie a fost reducerea TVA la alimente şi băuturi nonalcoolice de la 24% la 9% începând cu 1 iunie, urmată de micşorarea aceleiaşi taxe la bere la halbă începând cu luna iulie. Aceste măsuri au adus o gură de oxigen în multe din segmentele industriei, în condiţiile în care reducerea TVA a dat o lovitură puternică pieţei nefiscalizate, care în unele categorii acoperă procente importante din consum. De asemenea, după mai mulţi ani de scăderi, unele segmente de piaţă aşa cum sunt băuturile nonalcoolice s-au stabilizat datorită măsurilor fiscale. Deocamdată, nu există niciun raport al instituţiilor publice cu privire la impactul reducerii TVA la alimente şi băuturi nonalcoolice, singurele date venite până acum fiind studiile făcute de companiile de cercetare de piaţă. Datele companiei de cercetare Nielsen arătau că în primele două săptămâni din iunie consumul de alimente a avansat cu 17% în comerţul modern faţă de perioada similară a anului anterior, în timp ce preţurile au scăzut în medie cu 11%. Cele mai mari reduceri s-au obsevat la cafea, carne, brânză, băuturi nonalcoolice şi snackuri.