Conferinţă „ZF Auto&Logistică 2017“. Industria auto a ajuns la 22 mld. €, dar se confruntă tot mai mult cu lipsa forţei de muncă. România oferă perspective atrăgătoare pentru investitori şi are avantaje certe, dar are nevoie de mai mult personal calificat

19 mai 2017 Autori: Bogdan Alecu , Ştefan Stan

Alexandru Petrescu, ministrul pentru mediul de afaceri (al treilea stânga): „Mă preocupă în mod special să corelăm capacitatea de a livra în zona de IT&C şi automotive. Am reuşit implicarea a peste 40 de companii de IT din România într-un proces de selecţie pentru BMW“.

Industria auto din România, care a rulat anul trecut afaceri cumulate de 22 mld. euro din producţia de automobile şi componente auto, este tot mai atracti­vă pentru companiile auto din afară, în special datorită sectorului IT, pe măsură ce automobilele devin tot mai „inteligente“.

„Mă preocupă în mod special să corelăm capacitatea de a livra în zona de IT&C şi au­to­motive. Am reuşit, în urma unor prospec­ţiuni, implicarea a peste 40 de com­panii de IT din România într-un proces de selecţie pentru BMW. Am ajuns la o listă scurtă de patru companii, care astăzi lucrează pe parteneriate cu BMW în zona de software. S-a dovedit un model de succes şi acum lucrăm şi cu grupul VW -Audi. Am reluat toate companiile care au participat la evaluarea în proiectul cu BMW şi ne uităm şi pe alte zone“, a spus Ale­xandru Petrescu, ministrul pentru mediul de afaceri, comerţ şi antreprenoriat în cadrul conferinţei „ZF Auto&Logistică 2017“.

Totuşi, investitorii deja existenţi pe plan local se plâng de lipsa forţei de muncă şi de calitatea slabă a educaţiei în domeniu, de cele mai multe ori tinerii nefiind suficient de bine pregătiţi de universităţi.

„Pe lângă problema infrastructurii, în spe­cial lipsa autostrăzilor, pierderea compe­tenţelor anga­jaţilor este o altă problemă cu care se con­frun­tă industria auto. România este a doua ţară de export de forţă de muncă, după Siria. Trebuie să dezvoltăm sistemul de educa­ţie şi să adaptăm curricula la nevoile sectorului“, a spus Gabriel Sicoe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

Conferinţa ZF Auto&Logistică 2017 a fost sus­ţinută de Draexlmaier, Business Lease, MainFreight, New Kopel Group, Toyota Ma­te­rial Handling, UTA, Yawo Services şi Robert Bosch.

 

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 19.05.2017

 
Cuvinte cheie:
Conferinta
, „ZF Auto&Logistica 2017“
, Industria auto
, logistica
, forta de munca
, automobile
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide