Eveniment

Directorul unei firme de taxi care ia clienţi de la Otopeni prin contracte cu diferite companii: „Este un abuz că nu putem intra în parcarea de la sosiri“

Directorul unei firme de taxi care ia clienţi de la Otopeni prin contracte cu diferite companii: „Este un abuz că nu putem intra în parcarea de la sosiri“

Taximetriştii la comandă se plâng că nu au nici acum un spaţiu amenajat unde să îşi aştepte clienţii şi că, în loc să fie protejaţi de cei care fac piraterie, tot ei sunt cei hărţuiţi de autorităţi

Autor: Mirabela Tiron

14.09.2012, 00:08 1767

Eugen Dragomir, directorul firmei Taxi Nord, care lucrează pe contracte cu firme ca Gefco, Honeywell, hotel Ramada, ce plătesc pentru ca angajaţii, clienţii sau partenerii să fie luaţi de la aeroport, spune că restricţionarea accesului taxiurilor în parcarea publică din zona sosiri a aeroportului este un abuz.

"De când cu măsurile luate după şedinţa care a avut loc pe 30 august, nu mai putem intra în parcarea aeroportului din zona sosiri pentru a ne aştepta clienţii pe care trebuie să îi luăm, dat fiind contractele pe care le avem cu diverse firme. Este un abuz ce se întâmplă la Otopeni", spune Eugen Dragomir, directorul Taxi Nord. Firma este o divizie a Euroconstruct Trading 98 (controlată de Dan Beşciu şi Sorin Vulpescu).

Compania de taxi are contracte încheiate (cu decontare bancară) cu Gefco România, Porr Construct, Renault Trucks, Hotel Phoenicia, Ramada. De asemenea, are contracte prin care plata se face prin card cu BCR, Honeywell şi Mondial Voyages, potrivit reprezentantului firmei.

După şedinţa în care s-au reunit reprezentanţii a şapte instituţii de stat pentru a găsi măsuri în vederea creşterii siguranţei de pe aeroport, taxiurile fără permis de acces în aeroport nu mai au voie să intre în zona parcării publice, indiferent dacă sunt chemate la comandă sau vin printr-un contract.

"Activitatea companiei este grav afectată ca urmare a incidentului din 15 august şi a măsurilor adoptate în 30 august. Măsurile luate sunt abuzive şi discriminatorii. Dacă aeroportul şi factorii responsabili cu paza în exteriorul aeroportului - firma Romprest - vor continua activităţile de forţă şi abuz, umilind clienţii companiilor pe care trebuie să îi luăm obligându-i să se deplaseze pe jos cu bagajele în zona "Ceas", unde maşinile noastre sunt îndepărtate de alţi angajaţi Romprest, vom lua măsuri legale în consecinţă", potrivit lui Eugen Dragomir într-o scrisoare trimisă către ZF.

El spune că interzicerea staţionării în faţa zonei de sosiri, în parcarea publică, îngreunează îndeplinirea obligaţiilor contractuale pe care le are compania şi aduce prejudicii morale şi materiale.

"Am înştiinţat compania de aeroporturi cu privire la activitatea noastră, activitate care se referă strict la preluarea de clienţi pe baza contractelor în derulare. Preluăm pasageri din Otopeni pe baza contractelor pe care le avem cu firme locale şi străine."

Pe de altă parte, Radu Viorel, preşedintele Asociaţiei Taximetriştilor Independenţi, care a solicitat aeroportului internaţional Henri Coandă (Otopeni) să amenajeze un spaţiu special pentru taxiurile care vin la comandă, spune că lucrurile au rămas exact ca la început, aeroportul nu a luat nicio măsură în vederea implementării acestei măsuri.

"Nu s-a schimbat nimic. Taximetriştii la comandă continuă să fie hărţuiţi de autorităţi, continuă să nu aibă un spaţiu special amenajat unde să îşi aştepte clienţii. Am impresia că de fapt sunt protejaţi cei care fac piraterie, că sunt ţinuţi în braţe. Săptămâna viitoare ne vom întâlni cu un director de la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii", a spus Radu Viorel.

Pe aeroportul Otopeni au fost 5 milioane de pasageri anul trecut. Până la nefericitul incidente cu studenta japoneză acostată în aeroport, autorităţile nu au luat nicio măsură în vederea eradicării taximetriştilor pirat din aeroport. Asta chiar şi în condiţiile în care unii turişti s-au plâns de comportamentul unor taximetrişti piraţi, potrivit Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT). În aprilie, prima lună în care de pe aeroport au decolat atât avioanele companiilor tradiţionale, cât şi cele ale companiilor low-cost, traficul aeroportului Henri Coandă (Otopeni) a crescut cu 55,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit oficialilor companiei. Altfel spus, de pe cel mai mare aeroport din ţară au plecat şi au sosit în plus puţin peste 222.000 de pasageri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO