Eveniment

„Inainte de «Rabla» nu a existat o piata auto in 2010”

21.02.2010, 23:10 22

Vanzarile efective de masini au demarat anul acesta pe 18februarie, odata cu demararea programului "Rabla", si nu pe 1ianuarie, potrivit sefului directiei comerciale a Dacia-Renault, inconditiile in care in prima luna din an a fost cea mai slaba dinultimii 20 de ani pentru piata auto, fiind inmatriculate doar 2.100de masini.

"Programul Remat 2010 este starul pietei auto din acest an.Inainte de demararea acestui program nu a existat o piata auto in2010 in Romania. Vanzarile de masini nu au inceput de la 1ianuarie, ci de pe 18 februarie", a spus Fabrice Cambolive,directorul comercial al Dacia-Renault.

In ianuarie, vanzarile efective de masini nu au depasit pragulde 4.500 de unitati, in scadere cu 50% comparativ cu perioadasimilara a anului trecut, cand deja piata era puternic afectata decriza. In februarie, trendul este ascendent, potrivit dealerilorauto, tot mai multi clienti fiind interesati de achizitia uneimasini.

"In februarie ne asteptam la o crestere de 30% a pietei autolocale, la aproximativ 7.000 de masini, a spus Alin Tapalaga, sefulPorsche Inter Auto, divizia de retail a Porsche Romania.

Ca volum total, jucatorii din auto estimeaza vanzari deaproximativ 30.000 de masini anul acesta prin programul de casare,volum similar cu cel realizat anul trecut, diferenta fiind deaceasta data ca se vor utiliza in total cele 60.000 de voucherepuse la dispozitie de Ministerul Mediului.

Cu toate ca in acest an principala noutate a programului areprezentat-o introducerea voucherelor nenominale, primii clientiinteresati au fost cei care detineau un singur tichet.

"Cei care au venit in showroom-uri saptamana trecuta nu au fostcei care aveau trei tichete, ci clientii care detineau o singurarabla. Cei care vor detine trei vouchere vor veni in partea a douaa programului", a spus seful Porsche Inter Auto.

Si in acest an cele mai castigate marci vor fi tot cele cupreturi mici, potrivit jucatorilor din piata. "Dacia va ficastigatorul programului si in acest an. Noi, importatorii, nu vomavea acelasi succes, deoarece avem in portofoliu masini maiscumpe", a spus Tapalaga.

In conditiile in care pretul este principalul criteriu, dealeriiau inventat noi metode de a-si promova ofertele. Astfel, un Logannu mai are un pret de pornire de la aproximativ 3.200 de euro, cide la "1 euro pe zi", promovarea fiind legata de o oferta definantare prin RCI Leasing.

Pe de alta parte, in cazul modelelor Renault Fluence si Symbol,strategia de comunicare include marimea discountului in functie deprima de casare si valoarea efectiva a ratei lunare.

O strategie similara este utilizata si de cei de la Chevrolet,unde un Spark are un pret de pornire de 1,7 euro pe zi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO