Eveniment

Prin ce trebuie să treacă un pasager de la Otopeni pentru a face transferul de la aeroport în oraş cu un taxi cu tarif normal de 1,39 lei pe kilometru

Prin ce trebuie să treacă un pasager de la Otopeni pentru a face transferul de la aeroport în oraş cu un taxi cu tarif normal de 1,39 lei pe kilometru

Autor: Mirabela Tiron

16.10.2012, 00:07 5084

Pasagerii care aterizează pe cel mai mare aeroport din ţară, Henri Coandă (Otopeni) din Bucureşti, şi care vor să facă transferul spre centrul oraşului cu un taxi cu tarif normal (1,39 lei pe kilometru) şi nu cu unul cu tarif de 3,5 lei pe kilometru (cum găsesc chiar la ieşirea de la sosiri) se văd în continuare puşi în situaţia de-a trage de bagaje în plină stradă, pe un drum de aproape câteva sute de metri, pentru a ajunge în zona numită "ceas", în afara perimetrului aeroportului.

Aici încearcă taxiurile chemate la comandă cu tarif de 1,39 lei pe kilometru să îşi aştepte clientul câteva minute, deşi oprirea este interzisă. Pe de o parte, cei de la securitatea aeroportului îi fluieră ca să plece din această zonă, pe de altă parte, taximetriştii se grăbesc să pună cât mai repede bagajele clientului în maşină.

Deşi autorităţile au sporit securitatea aeroportului mărind numărul angajaţilor SRI, Jandarmeriei şi Poliţiei, în zona "ceas", unde îşi aşteaptă pasagerii taxiul la comandă, reuşesc să se strecoare şi taximetrişti cu tarif normal, care nu sunt chemaţi la comandă, ci încearcă să prindă un client care nu vrea să plătească 3,5 lei unui taximetrist aflat chiar în faţa zonei sosiri a aeroportului.

Această situaţie nu este una nouă. Deşi se tot repetă în ultimii ani, niciunul dintre miniştrii transporturilor nu a văzut anormalitatea ei.

După incidentul tragic cu japoneza ucisă, acostată în aeroportul Otopeni de un tânăr care a dus-o la un taxi, reacţiile cititorilor ZF nu au întârziat să apară, aceştia solicitând rezolvarea situaţiei cu taximetriştii.

O parte din pasagerii aeroportului aleg să facă transferul în oraş cu un taxi cu tarif normal, 1,39 lei pe kilometru, refuzând să se urce într-un taxi cu tarif de 3,5 lei, autorizat de aeroport să opereze chiar în faţa zonei sosiri. Asta pentru că diferenţa de bani în cazul unei curse până în centrul oraşului este semnificativă. În loc să plătească 40 de lei cât ar fi factura pe o cursă cu tarif de 1,39 lei pe kilometru, ar trebui să plătească 100 de lei.

Ce soluţie se va găsi pentru aceşti pasageri care nu îşi permit să plătească 3,5 lei/km?

Până acum nu s-a găsit nicio rezolvare. Oficialii aeroportului Henri Coandă transmit că respectă toate prevederile legii taximetriei în ceea ce priveşte activitatea de taximetrie. "Activitatea de taximetrie la aeroportul Henri Coandă se desfăşoară în conformitate cu Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, Secţiunea 21 "Executarea transportului persoanelor în regim de taxi la şi de la aeroporturi" (...) Precizăm că la Compania Naţională de Aeroporturi Bucureşti sunt respectate întocmai toate prevederile legale mai sus menţionate", au transmis oficialii aeroportului Henri Coandă.

Asociaţia Taximetriştilor Independenţi atrage atenţia că realitatea arată că există pasageri care comandă taxiuri cu tarif normal pentru a face transferul şi deci ar trebui să se facă ceva pentru aceştia şi pentru taximetriştii care vin la comandă pentru ca această activitate să se desfăşoare civilizat.

Andreiana Costel, vicepreşedintele Asociaţiei Taximetriştilor Independenţi, spune că deşi asociaţia a trimis propuneri pentru amenajarea în perimetrul aeroportului a unui loc special pentru taxiurile chemate la comandă, până acum nu s-a realizat nimic în acest sens.

"Realitatea este că mulţi pasageri cheamă la comandă un taxi cu tarif normal la aeroportul Otopeni la sosiri. Problema este că aceşti taximetrişti chemaţi la comandă nu au unde staţiona pentru a aştepta clientul care a făcut comanda, fiind fluieraţi. Nu cred că trebuie să specifice legea ca aeroportul să amenajeze o staţie pentru taxiurile venite la comandă", a declarat Costel Andreiana.

Premierul Victor Ponta anunţa în urmă cu două zile că i-a solicitat lui Ovidiu Silaghi, ministrul trans­porturilor, să prezinte Guvernului proiectul unei noi licitaţii pentru taximetrie la aeroportul Henri Coandă (Otopeni), care să reglementeze mult mai clar această activitate. Şi în urmă cu câteva săptămâni, Victor Ponta declara că Ministerul Transporturilor şi Ministerul de Interne au primit o sarcină şi că o să le ceară să informeze presa asupra măsurilor adoptate şi asupra propunerilor pe care le au de făcut. Nici până acum, reprezentanţii Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, conduşi de Ovidiu Silaghi, nu au transmis un răspuns solicitării ZF cu privire la soluţia pe care au găsit-o pentru organizarea taxiurilor cu tarif normal chemate la comandă.

A fost însă anunţată întărirea pazei şi demiterea lui Cornel Poteraşu din funcţia de director general al Companiei Naţionale de Aeroporturi Bucureşti. Într-un comunicat de presă, ministrul transporturilor spunea că schimbarea a venit ca o primă măsură luată de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) în urma şedinţei comune a reprezentanţilor MTI cu cei ai Ministerului Administraţiei şi Internelor, SRI, Companiei Naţională de Aeroporturi şi ai asociaţiilor profesionale ale taximetriştilor din 31 august (şedinţă în care s-au discutat măsuri pentru siguranţa pasagerilor din aeroport).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO