Statul scoate în concesiune două autostrăzi vitale

11 dec 2012 Autor: Andreea Neferu

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) intenţionează să scoată la licitaţie în concesiune contractele pentru proiectarea şi construirea autostrăzilor Craiova-Piteşti şi Ploieşti-Buzău-Focşani, care ar urma să coste până la peste 2 miliarde de euro.

Prima autostradă, între Craiova şi Piteşti, care leagă practic două oraşe cu industrie auto puternică, ar urma să coste între 3,7 miliarde de lei (660 de milioane de euro) şi 4,9 miliarde de lei (1,1 miliarde de euro), potrivit informaţiilor din anunţul de intenţie al CNADNR. De altfel, premierul Victor Ponta a arătat săptămâna trecută că această şosea este prioritară, urmând să fie construită o autostradă sau un drum expres pe această rută, în funcţie de dimensiunile traficului.

Pe de altă parte, autostrada Ploieşti-Buzău-Focşani, ce ar urma să fie construită tot în concesiune, ar urma să coste între 801 şi 1,07 miliarde de euro, potrivit datelor de pe e-licitatie.ro. Concesionarii va trebui să proiecteze, să construiască, să finanţeze, să opereze şi să întreţină cele două autostrăzi.

Deşi fac parte din planurile pe termen lung ale dezvoltării reţelei de autostrăzi, discuţiile despre cele două şosele au fost reluate abia recent, în ultimii ani compania de drumuri concentrându-se mai mult asupra Coridorului IV paneuropean.

Ministerul Transporturilor a mai încercat să construiască autostrada Comarnic-Braşov în concesiune, însă acest demers a devenit unul dintre cele mai răsunătoare eşecuri din ultimii ani, în condiţiile în care concesionarii au renunţat subit la contract.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 11.12.2012

 
Cuvinte cheie:
concesiune
, autostrăzi
, CNADNR
Vizualizari:
Printeaza
Momentan sunt 8 comentarii Comenteaza si tu
Comentarii (8):
Unul - 12 decembrie 2012, 13:22

Nu stiu de ce nu se face o autostrada cap-coada care sa lege bucurestiul de granita din vestul tarii, pana la urma de europa si se incep tot felul de autostrazi invocandu-se tot felul de pretexe obscure.
Autostrada sudului nu are justificare, in afara de Craiova nu este nici un alt oras important. Un drum expres ar fi cea mai buna solutie.

de la mine - 11 decembrie 2012, 21:26

domnilor ardeleni, m-as bucura enorm sa facem federalizare in romania. Si atunci sa vedem cine e mai castigat: sudul cu fabricile de automobile, hidrocentralele, industria petroliera, centrala nuclera, campurile de eoliene si de centrale solare, cele mai mari termocentrale, singura uzina de aluminiu, singura uzina mare de otel, porturile, cel mai circulat aeroport, cea mai mare suprafata agricola sau voi. hai, laudati-va cu ceva concret, ca m-am saturat de gargara ramasa din perioada interbelica. Intotdeauna ardealul, banatul, dar cand vine vorba de realizari economice si de cifre dati din umeri. si dn1 la oradea are trafic mai mic decat pitesti-craiova cf datelor oficiale.

VLADESCU LIVIU - 11 decembrie 2012, 20:18

NU INTELEG DE CE NU SE UNESTE DIRECT BUCURESTIUL CU MUNICIPIUL SLATINA CU AUTOSTRADA SAU DRUM EXPRES SI APOI CONTINUU PANA IN MUNICIPIUL CRAIOVA.VARIANTELE PROPUSE DE MINE AR REZOLVA SI PROBLEMA AUTOSTRAZII SUDULUI. DE CE?

@Voicu Bodocan - 11 decembrie 2012, 18:53

cati ani ai mai? 15? cum poti sa gandesti in halul asta?

manu - 11 decembrie 2012, 18:30

Dap, în momentele acestea mă face să nu mai râd aşa tare de ungurii care cer autonomie pentru transilvania...

Cred că ne-am descurca mai bine fără Bucureşti. Vestul contribuie masiv la buget, şi ei fac autostrăzi în zone cu trafic minimal.

Se ştie de ani de zile că DN1 este cel mai aglomerat drum naţional din ţară, ca să nu mai vorbesc chiar de centura Oradea, unde Bucureştiul nu sunt în stare să aprobe fonduri pentru un amărât de pod rutier de 200 metri peste Criş.

Eu nu înţeleg ce este aşa de dificil să faci lucruri cu cap în ţara asta:
http://www.finantistii.ro/uploads/image/trafic.jpg

Iei harta rutieră, iei statisticile demografice, iei statisticile economice, faci o medie aritmetică şi acolo investeşti.

Adrian - 11 decembrie 2012, 17:40

Domnule conferentiar, nu va suparati pe mine ca va spun, dar aerul dvs de superioritate nu isi are rostul in discutia aceasta. Nu doar regiunile amintite de dvs contribuie MASIV la buget ci si sudul de care amintiti. Sa le enumar? Numai Bucurestiul singur contribuie cat Banatul si Maramuresul amintite de dvs. In rest, sa nu uitam 2 fabrici producatoare de autoturisme (studiati si vedeti cat contribuie Dacia la buget), santiere navale, industrie extractiva, sidexul, etc, etc, etc. Poate nu stiati dar Ford are in calcul directia EST (da, spre Constanta, spre mare). Asa ca mai scutiti-ma dvs si ardelenii plini de aere. In rest, poate ati uitat cat a carat domnul Boc spre Clujul dvs drag (si mie de altfel, nu ma intelegeti gresit), in detrimentul altor orase mari, precum Craiova.

mihai - 11 decembrie 2012, 15:20

si cu autostrada transilvania cum ramane? o autostrada care a fost inceputa dar nu se mai aude nimic de ea. Sunt foarte incantat ca in Sud se construiesc autostrazi fara numa si in Ardeal singura autostrada este lasat in paragina. Asta ca sa nu mai vorbesc de Moldova.

Voicu Bodocan - 11 decembrie 2012, 12:38

S-a deschis sezonul recompenselor electorale! Oltenia si Moldova au fost campioanele votului pentru USL si pentru suspendarea presedintelui. Prin urmare, prima investitie majora anuntata de guvern consta in autostrazi drept cadou celor apropiati. Intr-adevar, aceasta este politica pro-occidentala declarata de Ponta: autostrazi inspre Est. Nu este ceva nou, toate guvernele de stanga sau ministrii olteni sau munteni au discriminat locuitorii din Transilvania, Banat sau Maramures, in ciuda faptului ca acestia contribuie masib la bugetul national. Au tostrada Transilvania, care ar asigura accesul unei jumatati de tari nu este importanta.

Campurile marcate cu rosu nu sunt valide!

Comentariul a fost adaugat si va aparea dupa ce va fi moderat!

Comentariile vor fi publicate doar după moderarea acestora de către redactori. Nu vor fi publicate comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încălcarea legii, la violenţă sau la ură, precum şi acuzaţii fără acoperire. De asemenea, pentru o mai bună comunicare, vă rugăm să oferiţi o adresă de mail validă. Vă mulţumim!

zf.ro
Închide