Profesii

Miliardarul Philip Green ia în considerare vânzarea grupului Arcadia şi a companiei TopShop către gigantul de textile Shandong Ruyi

Miliardarul Philip Green ia în considerare vânzarea...

Autor: Alexandra Cepăreanu

17.03.2018, 09:00 1078

Deţinătorul grupului Arcadia şi al companiei TopShop, Philip Green, se află în discuţii privind vânzarea companiilor către gigantul textil Shandong Ruyi, relatează Bloomberg.

Luni, Arcadia a negat povestea, spunând că nici Philip Green şi nici un alt director nu s-a întâlnit cu vreun reprezentant al companiei chineze, plus că grupul nu a discutat cu niciun partid despre o astfel de mişcare.

În orice caz, alegerea cu care se confruntă miliardarul este grea, deoarece dacă luăm în considerare vânzarea companiei, aceasta ar fi o mişcare costisitoare pentru Philip Green, în condiţiile în care conglomeratul are datorii importate în raport cu valoarea potenţială a companiei, iar a doua variantă ar fi investiţiile în afacere.

TopShop a avut o valoare a întreprinderii de 2 miliarde de lire sterline (2,8 miliarde de dolari) în 2012, când Philip Green a vândut un pachet de acţiuni de 25% către grupul american de private equity, Leonard Green&Partners.

În plus, Arcadia Group avea un deficit important la fondurile de pensii, care atingea aproximativ 426,8 milioane de lire sterline, în luna august a anului 2016, sumă care, probabil, a crescut până în prezent.

Unul dintre motivele pentru care lanţul de magazine a căzut în faliment, la doar un an după ce Green l-a vândut unui grup condus de Dominic Chappell, este din cauză că miliardarul Philip Green nu a investit suficienţi bani în afacere.

De asemenea, la momentul vânzării, compania avea deja o datorie semnificativă la fondurile de pensii, care l-ar fi costat pe miliardar suma de 500 de milioane de lire sterline şi i-ar fi oferit o ieşire curată.

În cele din urmă, Green a pus 363 de milioane de lire sterline în fondul de pensii BHS şi a dublat contribuţia grupul Arcadia la fondul de pensii, la 50 de milioane de lire sterline anual, pentru următorii trei ani.

Deci, în cazul vânzării companiei, Green ar trebui să plătească o zestre potenţialului cumpărător al Arcadiei, pentru a acoperi obligaţiile de pensie, sau să încheie o înţelegere cu un asigurator.

A doua opţiune pe care o are Green este să investească în companie, doar că nu va putea să invite acţionari externi să plătească pentru transformarea brandului, cum poate face o societate listată la bursă, ci va trebui să găsească singur fondurile.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO