Profesii

Noua modă corporatistă din Europa: angajaţii din multinaţionale dansează în pauza de masă

Noua modă corporatistă din Europa: angajaţii din...

Autor: Corina Mirea

19.05.2012, 16:55 2877

În fiecare pauză de masă, sute de bărbaţi îmbrăcaţi la patru ace, femei de vârsta a treia şi tineri absolvenţi de facultate se întâlnesc în centrul oraşului Stockholm  pentru a uita de grijile acumulate la locul de muncă într-un mod mai puţin convenţional – prin dans- , scrie revista  Bloomberg Businessweek.

Ceea ce a început în urmă cu doi ani de zile înt-un garaj de pe străzile Suediei atrage în prezent peste 600 de participanţi în centrul Kulturhuset din Stockholm.

„A durat aproape un an până să avem un număr atât de mare de participanţi”, a spus organizatorul Lunch Beat Stockholm, Daniel Odelstad.

Manifestul Lunch Beat creat de Molly Range, co-fondator al platformei de finanţare a proiectelor Crowdculture.se din Suedia, le oferă angajaţilor spaţiul şi cadrul social pentru a se relaxa prin dans. Astfel, prin evenimentul de tip „rave” (acţiune organizată în spaţii neconvenţionale în care se dansează pe ritmuri syncopate- n.red.), aşa cum îl numeşte unul dintre cei care au luat parte luna trecută pentru prima dată la Lunch Beat, după ce se bucură de meniurile care includ bruschete cu mozzarella, roşii sau verdeţuri, la primele sunete de tobe africane, toată lumea este în picioare. Înarmaţi cu genţi pentru laptopuri, în scaune cu rotile sau în hainele de serviciu, angajaţii uită pentru o oră de atribuţiile pe care le au la locurile de muncă şi socializează dansând, urmând una dintre regulile manifestului, care spune că toată lumea devine parteneră de dans odată cu participarea la petrecerea Lunch Beat.

Cu toate că există şi reticenţe în ceea ce priveşte aderarea la o astfel de exteriorizare a frustrărilor acumulate la locul de muncă, Felix Mannheimer, 37 de ani, unul dintre cei care au  participat pentru prima dată la eveniment spune că, deşi „stupid, manifestul este unul distractiv”.

Kimmo Brundin, în vârstă de 32 de ani, este printre puţinii angajaţi de corporaţii care dansează în costum şi cravată. Fără să îşi dea seama, povestind că lucrează pentru Telenor, companie de telefonie mobilă originară din Norvegia, pe postul de online manager, acesta încalcă de la bun început regula numărul patru a

Manifestului Lunch Beat- „Nu vorbi despre job!”. Dar este timp suficient pentru a învăţa cele zece reguli. 

„Întotdeauna am fost o pretrecăreaţă”, spune Ana Korsgren, project manager al unei agenţii de comunicare din Stockholm, fericită că acum îşi poate reîncărca bateriile între întâlnirile cu clienţii şi prezentările de la birou.

Una dintre experienţele noi pe care le oferă manifestul angajaţilor este „conectarea” lor cu alte sute sau chiar mii de oameni din 12 oraşe europene. Prin intermediul videoconferinţelor din cadrul Lunch Beat, toţi iubitorii de dans pot comunica gratuit prin dans cu oameni de diferite naţionalităţi şi experienţe profesionale dintre cele mai diverse.

După o oră de dans, Brundin este în biroul său din Telenor. Şi-a schimbat cămaşa şi escapda de prânz intrigă pe mulţi dintre colegii săi.

„Mă ajută să sparg monotonia din timpul petrecut la birou şi imi dă energie pentru a duce la bun sfârşit punctele de pe ordinea de zi”, spune el la finalul experienţei.

Cum în ultimele luni, acest eveniment a devenit tot mai cunoscut în oraşe ca Viena, Hamburg, Amsterdam sau Manchester, organizatorii şi fondatorul acestuia au încurajat oamenii să devină mici întreprinzători, punând bazele unei francize Lunch Beat în oraşele lor.

Singurele criterii pe care ar trebui să le respecte aceştia fiind identificarea unui spaţiu suficient de mare, care să nu fie ocupat în timpul zilei, montarea unui sistem audio, lansarea invitaţiilor către angajaţii companiilor şi taxarea înscrierii cu o sumă nominală de aproximativ 10, 5 euro pentru a acoperi investiţia iniţială.

Cererile pentru un astfel de business nu au întârziat să apară. În prezent, în fiecare săptămână, Range spune că primeşte şi cinci astfel de cereri pentru organizarea Lunch Beat chiar şi în ţări îndepărtate ca India sau Coreea de Sud.

Pe viitor, cei implicaţi în dezvoltarea proiectului vor să exporte brand-ul şi în Houston, Los Angeles şi New York.

Regulile Manifestului Lunch Beat:

  1. Dacă este prima ta pauză de masă în cadrul Lunch Beat, trebuie să dansezi!
  2. Dacă vii pentru a doua, a treia sau chiar a patra oară, trebuie să dansezi!
  3. Ai obosit dansând aici? Te rugăm să iei prânzul în altă parte de acum înainte!
  4. Job? Nu există atât timp cât eşti aici.
  5. Toţi cei prezenţi devin partenerii tăi de dans, fără excepţii!
  6. Lunch Beat nu durează mai mult de 60 de minute şi are loc doar în pauza de masă.
  7. Setul mixat de un DJ şi masa de prânz sunt oferite de noi.
  8. Poţi să bei câtă apă vrei. Ţi-o oferim gratuit.
  9. Manifestul se preferă a fi un loc în care drogurile nu sunt prezente.
10. Lunch Beat poate fi organizat de oricine, atât timp cât intenţia este anunţată public, aranjamentele aferente sunt nonprofit şi pot fi coordonate de către acest manifest. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO