ZF 24

2009 a fost anul low-cost pentru vinuri: vanzarile de produse ieftine au crescut cu 40%

Anul 2009 a fost anul low-cost pentru vinuri: produsele ieftine au crescut cu 40%
03.02.2010, 16:09 73

La nivelul pietei vinurilor segmentul economic a mers cel maibine anul trecut, iar producatorii care au sesizat potentialul aulansat multe produse economice. Cei care erau deja prezenti inpiata au avut cresteri si de 40%, cum este cazul producatoruluiMurfatlar, care are in portofoliu brandul Eticheta Neagra.

"Cel mai mare segment al pietei era segmentul mediu si acesta afost cel mai afectat (in 2009- n.red). Pentru ca foarte multi dinconsumatorii de acolo s-au mutat in economic din cauza crizei",spune Daniel Negrescu, brand manager al Murfatlar.

Piata de vin este estimata la circa 450 mil. euro anual si 6 mil.hectolitri, iar potrivit Murfatlar, in 2009 piata a scazut cu panain 10% din punctul de vedere cantitativ si cu mai mult de 10% dinpunctul de vedere al valorii.

"Vinurile foarte scumpe au mers bine, iar cele pe segmentintermediar undeva intre premium si superpremium au mers mai putinbine. Noi avem 3 Hectare la aceasta limita intre premium sisuperpremium care a crescut anul trecut cu 15-20%", a continuatNegrescu. Pretul pentru un vin superpremium este de 30 de leisticla. Pretul mediu in industria vinului este de 9-10 lei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO