ZF 24

Barometru: Încrederea populaţiei în guverne, mediul de business, media şi ONG-uri a făcut implozie la nivel mondial

Barometru: Încrederea populaţiei în guverne, mediul de...

Autor: Roxana Rosu

18.01.2017, 11:15 65

Încrederea populaţiei în instituţiile guvernamentale, de business, media şi ONG-uri a scăzut semnificativ la nivel mondial, iar credibilitatea CEO-ului este la cel mai mic nivel de până acum, potrivit Barometrului de Încredere al Edelman din 2017.

Totuşi, dintre cele patru instituţii, mediul de business este văzut drept singurul care poate face o diferenţă. Trei din patru respondenţi sunt de acord că o companie poate acţiona atât pentru a-şi creşte profitul cât şi pentru a creşte condiţiile sociale şi economice în comunitatea unde operează.

“Implicaţiile crizei de încredere la nivel global sunt adânci şi la o scară largă”, consideră Richard Edelman, preşedinte şi CEO al Edelman. „A început cu marea recesiune din 2008, însă la fel ca valurile doi şi trei de tsunami, globalizarea şi schimbarea tehnologică au adâncit şi mai mult încrederea oamenilor în instituţii la nivel global. Consecinţele sunt este populism virulent şi naţionalismul pe fondul revendicării controlului de către populaţie în afara elitelor”.

Astfel, încrederea în media (43%) a scăzut vertiginos şi este la minimul istoric în 17 ţări, în timp ce nivelurile de încredere în guvern (41%) au scăzut în 14 ţări, guvernul fiind  instituţia învestită cu cea mai puţină încredere în jumătate din cele 28 de ţări cercetate.

Credibilitatea liderilor este de asemenea în pericol, având în vedere că încrederea în CEO a scăzut cu 12 procente la nivel global la un minim de 37%, în cădere liberă în fiecare ţară studiată, în timp ce liderii guvernamentali (29%) rămân cel mai puţin credibili.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO