Dacă în România fabricile mari de bere şi ciocolată sunt transformate în blocuri, magazine sau malluri, în Praga spre exemplu, fabrica de bere Staropramen şi-a păstrat producţia în interiorul oraşului şi este chiar un obiectiv turistic, având amenajat un muzeu la intrarea în fabrică.
În timp ce fabricile devin „incompatibile“ cu prestigiul zonelor centrale din oraşele României, marile lanţuri de hipermarketuri au găsit pe piaţa locală cel mai propice teren pentru a-şi dezvolta magazine în zonele centrale în condiţiile în care în vest legea le obligă să-şi aşeze magazinele pe suprafaţă mare la periferia oraşelor.
Citiţi în continuare pe ZF Corporate:
- declaraţia analistului economic Dragoş Cabat cu privire la dispariţia fabricilor din oraşele româneşti
- date despre dezvoltarea marilor lanţuri de retail în centrul oraşelor
- exemple din alte ţări europene; situaţia uzinei BMW din Munchen şi a fabricii Staropramen din Praga
Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 20.03.2014
ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.