Irina Măndoiu, Albalact: Manage­mentul antre­pre­norial te încurajează să te dezvolţi. Multinaţionalele sunt prea monotone

10 nov 2014 Autor: Cătălina Butan

Vezi galeria foto Irina Măndoiu, responsabilă de strategia de vânzări, distribuţie şi operaţiuni a Albalact: La Albalact, am împrumutat în mare măsură din modelul de management antreprenorial al companiei, care îmi stimulează imaginaţia, capacitatea de a vedea lucrurile în perspectivă, libertatea de a-mi asuma responsabilităţi, de a avea iniţiative şi de a lua decizii. Am ajuns să mă identific oarecum cu un antreprenor şi am considerat că într-o multinaţională aş fi îngrădită de prea multe proceduri şi canalizată într-o singură direcţie. Foto: Silviu Matei

Irina Măndoiu lucrează pentru Albalact din anul 2005, când a intrat în echipa de management care a lansat brandul Zuzu, iar în prezent răspunde de patru dintre cele mai importante departamente ale companiei: business analysis, trade marketing, sales şi operaţiuni. Spune că a văzut compania parcurgând drumul de la un jucător local la un jucător naţional, iar apoi la cel mai mare producător român din industria laptelui.

S-a ocupat iniţial de trade marketing: „Făceam asta la nivel empiric, pentru că atunci compania nu era atât de bine structurată“. Ulterior, a preluat divizia de management a vânzărilor în reţelele de comerţ modern, despre care spune că a fost „cea mai incitantă slujbă cu putinţă“. 

Cel mai important canal de vânzare pentru Albalact este comerţul modern, care adună 60% din vânzările producătorului.

De la poziţia de key account şi trade marketing manager, Mănoiu a devenit responsabilă de strategia de vânzări, distribuţie şi operaţiuni a companiei Albalact, coordonând o echipă de circa 300 de oameni.

„Construcţia aproape de la zero a departamentului comercial pe care astăzi îl conduc a fost cea mai mare realizare. De la o echipă simplă cu o gândire simplă, am ajuns la una dintre cele mai puternice echipe de vânzări, cu o structură complexă şi o relaţie cu partenerii noştri la fel de complexă“, spune managerul de la Albalact. 

În condiţiile în care în primul semestru piaţa lactatelor a fost relativ stabilă, Albalact a încheiat această perioadă  cu o creştere a cifrei de afaceri cu 11,6% comparativ cu aceeaşi perioadă din anul 2013 şi a ajuns la un rulaj de 228,3 milioane de lei (circa 52 milioane de euro), conform celui mai recent raport al companiei. Acest avans s-a datorat în principal creşterii vânzărilor.

Cine sunt cei mai puternici manageri şi antreprenori din România, care a fost parcursul lor de carieră aflaţi din a şaptea ediţie a anuarului Who’s who in business. Cei mai importanţi 1.000 de oameni din business, care a apărut săptămâna trecută şi poate fi descărcat de pe www.zf.ro/anuare.

Albalact, cea mai mare afacere românească din industria lactatelor, a încheiat anul 2013 cu afaceri de 96 de milioane de euro şi urmăreşte depăşirea pragului de 100 de milioane de euro pentru anul în curs.

Irina Măndoiu crede că multinaţionalele sunt „monotone“, de aceea a ales să activeze în compania dezvoltată de antreprenorul Raul Ciurtin.
 

Cine sunt cei mai puternici manageri şi antreprenori din România, care a fost parcursul lor de carieră aflaţi din a şaptea ediţie a anuarului Who’s who in business. Cei mai importanţi 1.000 de oameni din business, care a apărut săptămâna trecută şi poate fi descărcat de pe www.zf.ro/anuare.
 

„La Albalact, am împrumutat în mare măsură din modelul de management antreprenorial al companiei, care îmi stimulează imaginaţia, capacitatea de a vedea lucrurile în perspectivă, libertatea de a-mi asuma responsabilităţi, de a avea iniţiative şi de a lua decizii. Am ajuns să mă identific oarecum cu un antreprenor şi am considerat că într-o multinaţională aş fi îngrădită de prea multe proceduri şi canalizată într-o singură direcţie. Manage­mentul antre­pre­norial te încurajează să-ţi dezvolţi abilităţile pe mai multe direcţii.“

O provocare pentru Măndoiu la conducerea departamentului comercial al Albalact a fost să ţină pasul cu evoluţia companiei, dar şi a pieţei.

„Odată cu creşterea companiei, businessul a devenit mult mai complex, structurile au evoluat, echipa s-a extins foarte mult. În acelaşi timp, şi structura pieţei s-a modificat în ultimii 10 ani, atât cea a retailului, cât şi cea concurenţială. Toate acestea au schimbat şi dimensiunea responsa­bili­tăţilor mele.“  Exe­cutivul spune că prin prisma funcţiei pe care o are la Albalact a învăţat să „transmită şi să aplice coerent ideile strategice spre celelalte structuri, de la stadiul de decizie la cel de implementare, astfel încât ultimul om care primeşte informaţia să ştie exact ce are de făcut“.

Irina Măndoiu are o experienţă de 16 ani în vânzări. Înainte de a se alătura echipei Albalact, ea a lucrat timp de şase ani pentru Rompak, producătorul drojdiei Pakmaya, şi un an pentru Marathon Distribution Group.

Măndoiu este licenţiată în Biologie cu specializare în Protecţia Mediului, la Fa­cultatea de ştiinţe a Universităţii „Lucian Blaga“ din Sibiu.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 10.11.2014

 
Cuvinte cheie:
Irina Măndoiu
, Albalact
, Manage­ment
, antre­pre­nori
, lactate
, brand
, Zuzu
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide