ZF 24

Mai bine de jumătate din mărcile auto au început pe plus semestrul doi. La finalul anului 2013 numai 12 mărci au închis pe creştere

Mai bine de jumătate din mărcile auto au început pe...

Autor: Bogdan Alecu

10.08.2014, 14:46 199
Dintre cele 36 de mărci auto comer­cializate pe piaţa locală, 20 au înregistrat o creştere a vânzărilor în primele şapte luni ale acestui an, potrivit datelor Di­recţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehicu­lelor (DRPCIV), în timp ce două au stagnat şi 13 au scă­zut. Spre comparaţie, la finalul anului 2013 din mărcile vândute în România numai 12 au închis anul pe plus. Din pri­mele zece mărci cu cea mai mare creş­tere şapte reprezintă branduri „de vo­lum“ şi numai trei mărci premium sau de lux.
 
Datorită mărcilor cu rezultate po­zi­tive, înmatriculările de autoturisme noi au urcat cu 46% în iulie şi cu peste 30% în primele şapte luni ale acestui an, înregistrările venind în urma primelor 12 luni consecutive în care şi vânzările de maşini s-au apreciat, interval ce nu a mai fost înregistrat din 2007 încoace.
 
„În primul rând vânzările de flote susţin creşterea pieţei alături de programul Rabla. Creşterea se vede şi în showroomuri deoarece traficul de aici a cres­cut. Acum suntem cu «arma la pi­cior“ şi încercăm să acoperim cerinţele clien­ţilor», a spus Nicolae So­rescu, directorul divi­ziei auto a grupului Ră­dă­cini, ce include dealeri ai mărcilor Opel, Suzuki, Ci­troën, Honda, Mazda şi Peugeot.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO