Înfiinţat în anul 2000 de familia Paraschiv, grupul este unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa agroalimentară, fiind unul dintre puţinele holdinguri agricole româneşti care funcţionează în sistem integrat.
Grupul Carmistin, care include peste 20 de companii active în producţia de carne de pui, porc, vită, dar şi în agricultură, a investit în acest an 18 milioane de euro în dezvoltarea fermelor şi în creşterea capacităţii de producţie.
„Aceşti bani au fost direcţionaţi către modernizarea şi retehnologizarea a trei ferme de porci (Agrikilti, Porcellino Grasso şi Carmistin Trading), către finalizarea lucrărilor pentru platforma avicolă din judeţtul Gorj cu o capacitate de 10 milioane păsări/an (Avirom Plus), în creşterea capacităţii de producţie a FNC-ului din Vâlcea la 20 tone /h şi creşterea capacităţilor de stocare a cerealelor (Pajo Agriculture), în dotarea unităţilor de abatorizare pui cu echipamente noi şi extinderea reţelei de magazine (Avicarvil), dar nu în ultimul rând în dotarea parcului auto cu 60 de maşini şi camioane noi (Avicarvil Food & Distribution)“, a spus Andrei Brumaru, director executiv al Carmistin.
Grupul Carmistin cuprinde peste 20 de companii grupate în patru divizii de producţie - pui, porc, vită şi agricultură. Principalele companii sunt Avicarvil, Avirom Plus, Avicarvil Farms, Avicarvil Farming, Avicarvil Food & Distribution, Porcellino Grasso, Agrikilti, Carmistin Trading, Carmistin International, Pajo Agriculture, Tracian Beef.
Carmistin este unul din puţinele holdinguri românesti care integrează în proporţii de 90% lanţul de producţie agrozootehnic, începând de la cultivarea cerealelor, producţia de furaj, creşterea animalelor (pui, porc, vită) până la abatorizare, procesare şi distribuţie de produse şi preparate din carne (inclusiv în reţeaua proprie de retail).
„Urmează să investim în următorii cinci ani peste 120 milioane de euro în dezvoltarea tuturor liniilor de afaceri, în retehnologizare, în creşterea capacităţilor de producţie şi integrarea în proporţie de 100 % a lanţului de producţie“, a explicat Andrei Brumaru. El spune că Carmistin lucrează cu mai multe bănci, inclusiv cu CEC Bank, dar a ajutat compania să investească în modernizarea fermelor, în achiziţii şi retehnologizări de active - cât şi în desfăşurarea activităţii curente -, finanţări de capital de lucru, scontări sau alte instrumente de garantare.
Cât despre anul 2019, Andrei Brumaru spune că acesta a fost un an de creştere pe toate liniile de afaceri.
„Am reuşit să dublăm producţia de carne de pasăre şi vom închide anul cu un efectiv de peste 20 milioane de pui crescuţi şi abatorizaţi în facilităţile proprii. Grupul şi-a propus dublarea capacităţii de producţie a cărnii de porc în 2019, prin finalizarea investiţiilor în două noi unităţi de producţie, ceea ce a însemnat o creştere considerabilă pe acest sector. Până la sfârşitul anului vom avea o extindere a spaţiilor de cazare porc gras până la 350.000 de capete, o creştere cu 60% faţă de anul 2018“, a explicat el. Pentru anul 2019, grupul estimează o cifră de afaceri de 220 mil. euro, în creştere cu 20-25% faţă de anul precedent. Creşterea este generată de intrarea în producţie a unor unităţi noi, atât pe sectorul de creştere pui, cât şi pe sectorul de creştere a porcinelor, a menţionat managerul.
„Până la finalul anului 2019 vom avea peste 2.000 de angajaţi şi vorbim despre o creştere de 30 % faţă de anul precedent. Există în cadrul organizaţiei programe pentru fidelizarea şi atragerea forţei de muncă. Credem că cea mai valoroasă resursă pe care noi o avem astăzi la dispoziţie este capitalul uman, iar fără o echipă bine sudată nu ne putem dezvolta şi nu ne putem atinge obiectivele“, a spus Andrei Brumaru, care adaugă faptul că grupul investeşte constant în programe de training, stagii de practică pentru viitorii absolvenţi, în învăţământ dual şi stagii de ucenicie.
„Lipsa forţei de muncă calificată a devenit deja o problemă care se va acutiza în anii următori. De asemenea, media de vârsta a angajaţilor a coborât permanent în ultimii patru ani, mai ales la nivel de management, unde angajaţii au vârste de până la 35 de ani“.
Andrei Brumaru spune că grupul este foarte bine conectat la canalele de distribuţie a produselor din carne, atât pe plan intern cât şi pe pieţele externe, unde exportă peste 20% din producţia de pasăre. De asemenea, compania a dezvoltat o reţea de peste 150 de magazine tip Butcher Shop, localizate în zona de sud a ţării şi are încheiate contracte cu principalele conturi de pe piaţa locală. Cum vede managerul Carmistin în cinci ani?
„În următorii cinci ani vom ajunge în primele trei companii din piaţa agroalimentară românească prin performanţă financiară şi dezvoltarea capacităţilor de producţie. Ne propunem să rămânem o afacere antreprenorială, pentru ca acest lucru ne-a ajutat până acum să avem o dinamică şi o flexibiliate în deciziile strategice ale companiei şi în schimbările de piaţă“.
Zece poveşti de 10 este o campanie a Ziarului Financiar susţinută de CEC Bank
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE