Afaceri de la zero

Adidas isi schimba strategia

16.10.2000, 00:00 Autor: Alexandru Dida


La mijlocul anilor '90, firma Adidas urcase puternic pe piata bursiera, actiunile sale fiind cotate la 160 de euro bucata. Paradoxal, dar incepand din acel moment insa, firma din Herzogenaurach nu a mai avut aceeasi cautare pe piata americana, cursul unei actiuni scazand de la 160 de euro la 60 de euro. Motiv care impunea o schimbare radicala la nivelul managementului.

Astfel, la 11 octombrie, gestiunea strategica a multinationalei germane Adidas-Salomon, producatoare de produse destinate sportului, a fost restructurata pe trei nivele: "Forever sports", Original" si "Equipment".

Scopul acestei schimbari vizeaza cresterea valorii in prima etapa cu 3,98 euro/actiune, urmand ca in anul urmator aceasta sa fie de 4,77 de euro/actiune. "Vrem sa devenim mult mai pragmatici", a afirmat Herbert Hainer, presedintele Adidas-Salomon.

Chiar daca au pierdut legatura cu generatia MTV, care prefera produsele firmei Nike, conducatorii firmei sa castige "pietele asiatice, acolo unde s-a relansat cu succes si activitatea bursiera".

Sectiunea "Forever sports", care ofera ghete si tricouri de sport, va ocupa 90% din activitatea noii strategii. Ea isi va face cunoscuta noua linie in colectia toamna-iarna a anului 2001 cu care va intra in competitie alaturi de rivali precum Nike, Reebok, Puma si Fila.

"Original", a carei lansare oficiala a colectiei toamna-iarna va avea loc tot in 2001, se va distinge printr-un nou design capabil sa castige piata in fata concurentei reprezentata de Polo si Abercrombie & Fitchsowie GAP.

In fine, "Equipment" are menirea de a acapara pietele selecte din Germania, Franta si Statele Unite, programul sau de productie fiind similar cu cel al firmelor Prada Soprt si Boss Sport fara a intra in concurenta cu acestea. Linia va putea fi admirata pe piata in toamna lui 2002.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania