Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Alexandra Drăgălan şi-a scris de mână invitaţiile pentru propria nuntă, după care a făcut din caligrafie un business şi vrea să ducă serviciile şi în zona corporate

30.08.2022, 00:07 Autor: Alexandra Matei

Cele mai cerute produse sunt tablourile caligrafiate, semnele de carte şi broderiile Preţurile produselor caligrafiate pornesc de la 40 de lei şi ajung până la 385 de lei  ♦  Într-o lună bună, Alexandra Drăgălan poate caligrafia circa 30 de produse.

Alexandra Drăgălan a fost, încă din şcoala primară, atrasă de limba şi literatura română, de scrisul frumos, apoi a urmat Facultatea de Litere şi un master în comunicare. Acum, ea se împarte între jobul pe care îl are într-o agenţie de publicitate şi caligrafie, din care a făcut un business după ce şi-a scris de mână invitaţiile pentru propria nuntă şi a primit un feedback foarte bun din partea invitaţilor.

Astfel, în 2018 aceasta a pus bazele afacerii Scrisul Alexandrei, prin care caligrafiază tablouri, semne de carte, ceşti sau hanorace şi tricouri, iar în curând îşi propune să acopere şi zona corporate cu serviciile sale.

„S-a dezvoltat pasiunea asta încă din şcoala primară. Îmi place să spun că Scrisul Alexandrei nu a pornit de la un hobby, ci din iubire, pentru că are legătură cu invitaţiile de la nunta mea - mi-am creat propriile invitaţii, iar feedbackul a fost foarte bun şi m-a încurajat să continui. Am scris în jur de 80 de invitaţii. Nu m-am gândit atunci că voi face un business din asta. Când am descoperit prima dată caligrafia erau foarte puţini doritori pe piaţă. Acum suntem foarte ancoraţi în mediul digital, asta înseamnă evoluţie şi trebuie să mergem în această direcţie, dar nu trebuie să uităm de frumos şi emoţie. În 2019, m-am gândit să fac un business serios din Scrisul Alexandrei. Primeam din ce în ce mai multe comenzi şi am decis să facem ceva în legătură cu asta“, a povestit antreprenoarea.

Primele produse caligrafiate, îşi aminteşte ea, au fost scrisorile şi semnele de carte, după care gama de produse s-a tot extins. Aceasta a adăugat pe parcurs şi ceşti caligrafiate, globuri de Crăciun, hanorace sau tricouri brodate cu scrisul său.

Cele mai cerute produse sunt tablourile caligrafiate, semnele de carte şi broderiile. Antreprenoarea mai spune că hanoracele şi tricourile sunt atât pentru copii, cât şi pentru adulţi, inspiraţia pentru acest tip de produs fiind dată chiar de fiica sa.

„Am pornit cu hanoracele pentru copii de la fetiţa mea, care acum are trei ani. Anul trecut i-am caligrafiat un mesaj de suflet, «copil minune». Nu a fost cu scopul de a-l vinde, dar postându-l pe social media, am primit un feedback foarte bun şi au apărut şi solicitările“, a detaliat aceasta.

Alexandra Drăgălan ia produsele pe care urmează să le caligrafieze de la producători locali din Cluj, Timişoara şi Iaşi.

Preţurile produselor caligrafiate pornesc de la 40 de lei, cel mai ieftin fiind un semn de carte, şi ajung până la 385 de lei, preţul cel mai mare fiind al unui album foto handmade.

Businessul său este foarte dinamic, consideră aceasta, întrucât clienţii vin constant cu nenumărate idei. Astfel, precizează Alexandra Drăgălan, inspiraţia vine de la aceştia, dar în mod special de la fiica şi soţul ei.

Tot procesul de caligrafiere are loc, în prezent, pe blatul din bucătărie, spune antreprenoarea, însă un prim plan de dezvoltare a businessului în perioada următoare este înfiinţarea unui atelier propriu de creaţie în afara casei.

Într-o lună bună, Alexandra Drăgălan are circa 30 de comenzi. Produsele caligrafiate de ea ajung la oamenii din toată ţara prin intermediul comenzilor telefonice sau realizate prin reţelele de socializare.

Preţurile produselor caligrafiate pornesc de la 40 de lei, cel mai ieftin fiind un semn de carte, şi ajung până la 385 de lei, preţul cel mai mare fiind al unui album foto handmade.


"Vrem să ne extindem şi peste hotare, dar asta în anii următori", a mai adăugat antreprenoarea.

În perioada următoare, fondatoarea businessului plănuieşte să pună în funcţiune magazinul online.

Alexandra Drăgălan este deocamdată singura care se ocupă de business, iar soţul ei o ajută doar cu partea de contabilitate. Ea se gândeşte, în viitor, să îşi ia câteva ajutoare, însă doar pe partea de decorare sau ambalare, întrucât este de părere că e foarte greu să găseşti pe cineva care să-ţi imite scrisul.

"Caligrafia este unică, eşti tu transpus pe hârtie. Este foarte multă muncă şi migală. Ai nevoie de multă răbdare - în viaţa de zi cu zi, nu sunt atât de răbdătoare, dar când iau peniţa în mână mă încarc. Caligrafia m-a învăţat să fiu mult mai răbdătoare."

Antreprenoarea mai spune că a luat în considerare, de asemenea, susţinerea de cursuri prin care adulţii şi copiii îşi pot personaliza sau îmbunătăţi scrisul de mână.

Pe lângă intrarea în zona corporate, lansarea magazinului online şi înfiinţarea unui spaţiu de lucru în afara casei, Alexandra Drăgălan îşi propune, în viitorul apropiat, să introducă tehnologia în procesul de creaţie.

În 2021, Scrisul Alexandrei a generat venituri de 20.000 de lei. "Văd o dinamică pozitivă în vânzări, plus 50% sau chiar 100% faţă de anii trecuţi. Magazinul online va contribui la dublarea cifrei de afaceri. Sunt un mic antreprenor şi vreau să devin unul mare. Cred că m-aş putea îndrepta către 100.000 de lei cifră de afaceri anuală, mai ales dacă vom merge în zona corporate", a mai spus ea.

Cele mai mari provocări au apărut în primăvara lui 2020, după izbucnirea pandemiei de Covid-19. Acestea nu au durat mult, întrucât din toamnă oamenii au început să se obişnuiasă cu acel stil de viaţă şi să prindă încredere în online.

Acum, Alexandra Drăgălan este optimistă în ceea ce priveşte dezvoltarea businessului său şi are încredere că planurile pe care şi le-a pus în minte vor fi duse la bun sfârşit.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania