„Am văzut că oamenii îşi doresc să acorde mai multă atenţie sănătăţii, vor să aibă acces la produse sănătoase pentru copii, pentru ei.“
Alexandra Pricop, o tânără care lucrează de 13 ani în corporaţie, a pornit propriul business - Pâinica de Dimineaţă, şi produce lunar până la 50 de checuri cu ingrediente bio, alături de Simona Neagu, prietena sa, care a devenit şi parteneră de business.
Targetul antreprenoarelor pentru 2020 este să ajungă la 100 de produse realizate lunar, ceea ce ar duce businessul la vânzări de circa 36.000 de lei în primul an complet de activitate, potrivit calculelor făcute de ZF, media preţului pentru un chec fiind de circa 30 de lei.
„Ideea de la care am pornit businessul Pâinica de Dimineaţă a fost un start sănătos în fiecare zi. Ideea a venit în urmă cu vreo trei ani, după ce mi-am schimbat un pic stilul de viaţă. Făceam nişte checuri pentru prieteni şi familie. Împreună cu prietena mea Simona Neagu, am vrut să vedem cum ar fi această idee, să o ducem la următorul nivel“, a povestit Alexandra Pricop.
Ea se ocupă de zona de beneficii şi compensaţii la o companie, iar Simona Neagu vine din zona de vânzări, lucru care le-a permis celor două antreprenoare să acceseze o bază mai mare de clienţi.
De producţie se ocupă Alexandra Pricop, iar în bucătărie primeşte ajutor cu sortarea ingredientelor şi cu distribuţia de la asociata sa. „Pentru că am început să îmi gătesc singură, am ieşit din zona de a cumpăra dulciuri de la magazin, dar am înlocuit unele ingrediente cu altele cu care eu mă simt bine“, a mai spus Alexandra Pricop.
Businessul a început în septembrie 2019, iar până în prezent capacitatea de producţie este de 50 de checuri pe lună, în contextul în care antreprenoarele nu au reunţat la joburile proprii.
Ingredientele folosite pentru Pâinica de Dimineaţă sunt ecologice, de la făină la uleiul de cocos, lapte de migdale. În plus, antreprenoarea mai pune diverse fructe pentru a crea sortimentele de chec.
Cele mai căutate produse sunt checurile cu smochine, cele cu morcov şi cu măr.
Preţul unui produs este de 29 de lei pentru produsul de 450 de grame şi 38 de lei pentru cel de 600 de grame.
„Fiind responsabilă de tot ce înseamnă beneficii, am văzut ce îşi doresc oamenii, să acorde mai multă atenţie sănătăţii, îşi doresc să aibă acces la produse sănătoase pentru copii, pentru ei“, a explicat Alexandra Pricop.
Clienţii sunt de obicei corporatişti şi mamele care vor să le dea copiilor produse sănătoase, iar comenzile vin din mediul online, pe paginile de Facebook şi Instagram.
„Planul este ca în primă vară-vară să venim şi cu alt produs în portofoliu, dar aşteptăm fructele proaspete. În 2020 ne-am propus să creştem, să strângem capital este prioritatea noastră să ne putem dezvolta, să ne mărim bucătăria, să creştem capacitatea de producţie să ajungem la cât mai mulţi clienţi. În fiecare lună am observat o creştere de 10-15% faţă de luna anterioară la comenzi“, a mai spus Alexandra Pricop.
Ea spune că lumea de business presupune mult efort şi pasiune, dar vine şi cu sacrificii personale. „Toate reacţiile pe care le-am primit de la clienţi au fost sănu renunţăm“, a încheiat Alexandra Pricop.
În ultimii ani, tot mai mulţi antreprenori au pariat pe produsele sănătoase, bio, realizate în casă, mizând pe un trend crescător în rândul consumatorilor români de a mânca mai sănătos. Ritmul de viată alert îi determină pe români să fie mai atenţi la alimentaţie, astfel că pieţe precum cea a alimentelor bio, suplimente alimentare, ingrediente cu origine certificată au început să se dezvolte.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
l Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
l În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Alexandra Pricop, fondatoarea Pâinica de Dimineaţă: Planul este ca în primăvară-vară să venim şi cu alt produs în portofoliu, dar aşteptăm fructele proaspete.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE