Afaceri de la zero

Alexandru Marin, proprietarul cafenelelor Hipster Coffee: Planul nostru era să deschidem până în 2022 undeva la 15-20 de cafenele, acesta era planul în 2018, dar pandemia cumva ne-a afectat pe toţi şi ne-a schimbat planurile

Afaceri de la zero. Alexandru Marin deţine două cafenele în Bucureşti sub brandul Hipster Coffee, iar anul acesta va deschide un magazin online şi aşteaptă afaceri de un milion de lei

03.02.2021, 00:07 Autor: Miruna Diaconu

♦ Povestea businessului cu cafea a început în 2017 din dorinţa antreprenorului de a le oferi oamenilor cafea de specialitate ♦ La începutul anului trecut existau patru cafenele Hipster Coffee, dar pandemia l-a determinat pe Alexandru Marin să închidă două dintre acestea.

Alexandru Marin deţine două cafenele în Bucureşti sub brandul Hipster Coffee, un business început în 2017 din dorinţa antreprenorului de a le oferi oamenilor cafea de specialitate, iar anul acesta aşteaptă afaceri de 1 milion lei. După creşterea semnificativă a co­mer­ţului online, antreprenorul a luat de­cizia de a-şi des­chi­de un ma­gazin online de unde oa­menii îşi pot cumpăra tot ce au ne­voie pentru a-şi putea face o cafea de specialitate.

„Piaţa de online a cres­cut foarte mult în ulti­ma pe­rioadă, în mo­men­tul ac­tual lucrăm la un site un­de avem absolut tot ce ţine de ca­fea. Produsele nu sunt în ca­fe­nele, ci doar pe site, urmează să le implemen­tăm, dar vrem prima oa­ră să dăm drumul la partea de on­line, să primim feedbackul clienţilor ca de aco­lo să ştim cum continuăm mai departe. După ce ter­minăm cu partea de online, vrem să mer­gem pe partea de distribuţie“, spune Alexandru Marin, proprietarul Hipster Coffee.

Pandemia a afec­tat considerabil afa­ce­rile Hipster Coffee, astfel că la în­ce­pu­tul anu­lui trecut existau patru ca­fenele sub acest brand, ulte­rior, antre­pre­norul fiind ne­voit să închidă două dintre aces­tea. Până când lucrurile nu îşi vor mai re­ve­ni, Alexandru Marin spune că nu  se gân­deşte să mai deschidă vreo cafenea, dorind să se con­centreze pe partea de online. Investiţia în ma­gazinul online a ajuns la circa 20.000 euro.

„Eu când am început businessul cu cafeneaua am întâmpinat o problemă, nu puteam să îmi iau tot ce am nevoie pentru cafenea dintr-un singur loc. Eram nevoit să apelez la 4-5 furnizori, iar unele lucruri trebuia să merg să le cumpăr din magazine. Acest lucru mi-a dat impresia că oamenii şi-ar dori să poată lua tot ce au nevoie dintr-un loc“, precizează Alexandru Marin.

Antreprenorul este de părere că piaţa ca­felei de specialitate s-a schimbat semnificativ în ultimii ani atât din perspectiva consu­ma­to­rilor, oamenii au început să aibă mai multe cu­noştinţe cu privire la ceea ce înseamnă ca­fea­ua de specialitate. Pe de altă parte, numărul business-urilor cu cafea de specialitate a crescut considerabil în ultimii ani. Totodată, pandemia a dat peste cap planurile businessului Hipster Coffee.

„Planul nostru era să deschidem până în 2022 undeva la 15-20 de cafenele, acesta era planul în 2018, dar pandemia cumva ne-a afectat pe toţi şi ne-a schimbat planurile, ne-a făcut să ne dorim mai mult de la noi şi să tragem puţin mai tare ca să putem trece peste această perioadă grea, dar după ce se va termina pandemia, cu siguranţă vom deschide şi alte locaţii“, speră Alexandru Marin.

Anul trecut businessul a avut venituri de circa 300 mii lei, cu circa 50% mai puţin faţă de anul 2019, dar Alexandru Marin spune că banii câştigaţi îi reinvesteşte. Totuşi, anul trecut, antreprenorul a găsit înţelegere şi din partea partenerilor astfel încât să reducă din chirii, să amâne plata ratelor. Pentru anul acesta, antreprenorul aşteaptă afaceri de circa 1 milion lei.

„Piaţa cafelei de specialitate nu este saturată şi nu va fi mulţi ani de acum înainte, sunt oameni tineri care vor mai mult de la viaţă. Pentru mine e pasiune, iar eu o împărtăşesc cu câteva sute de oameni pe zi şi ei au început să înţeleagă ca un lucru de calitate dacă e făcut cu pasiune o să îşi ofere o satisfacţie mai mare“, adaugă Alexandru Marin.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania