Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Alexandru Popescu şi Mihai Pîslă dezvoltă sub brandul FoodKit o alternativă la gătitul convenţional şi aşteaptă afaceri de 200.000 de euro în 2020

04.03.2020, 00:08 Autor: Florentina Niţu

„Cea mai mare dezvoltare pentru FoodKit o vedem online, pentru că este mâncarea viitorului. Lumea e foarte ocupată şi nu mai are timp să gătească sau să meargă în supermarketuri la cumpărături. Vedem FoodKit ca o alternativă la gătitul convenţional.“

Alexandru Popescu şi Mihai Pîslă, doi tineri antreprenori din Bucureşti, dezvoltă de un an de zile brandul FoodKit, un concept prin care produc şi livrează kituri de mâncare sănătoasă către consumatorii din Capitală, atât în zona de office, cât şi în rezidenţial.

„FoodKit este un serviciu de livrare a mân­cării sănătoase în pungi vidate, un servi­ciu care oferă şi planuri de mese pe o săptă­mână întreagă. (...) FoodKit nu a fost fon­dat de noi, ci am produs la început mân­ca­rea pen­tru acest brand, iar apoi fondatorul a decis să se retragă şi noi am preulat brandul“, povestesc Alexandru Popescu şi Mihai Pîslă.

Preparatele se realizează la temperaturi joase, astfel încât să îşi păstreze vitaminele, nutrienţii şi antioxidanţii, cu alte cuvinte, să îşi păstreze valoarea nutritivă. De altfel, kit-urile cu preparate culinare au un termen de valabilitate de 7 zile. „Avem un spaţiu de producţie în zona Militari, iar în momentul de faţă ne extindem capacitatea de producţie, lucrăm la un sistem semiautomat pentru a face faţă cu brio la mini­mum 2.500-3.000 de articole pe zi. Investiţia se ridică la 70.000 de euro“, spune Alexandru Popescu.

În prezent, în „bucătăria“ din Militari a FoodKit lucrează şase persoane, care produc 45 de kit-uri independente, care pot fi com­bi­nate pentru masa de prânz sau pentru cină, iar an­tre­prenorii spun că se gândesc să facă şi kit-uri pentru micul dejun. „Avem două zile de livrare (joi şi luni) şi gătim duminică şi miercuri.“

Materia primă utilizată în producţie pro­vi­ne de la furnizori locali, de la care se aprovizionează direct antreprenorii, iar acum, datorită creşterii volumului de pro­duc­ţie, sunt în discuţii cu mai mulţi furnizori, in­clusiv pe partea de produse congelate. „Colaborăm cu şefi bucătari şi nutriţionişti pentru a realiza kit-urile.“

„Momentan primim doar online comenzi de la clienţi, dar suntem în discuţii şi cu un lanţ mare de retail. Ca şi cifră de afaceri, în 2020 ne-am mărit de patru-cinci ori vânzările lunare faţă de 2019. De la 9.000 de lei pe lună în august 2019, acum am ajuns la vânzări de 45.000 de lei pe lună“. Iar ritmul este de creş­te­re în continuare, astfel că Alexandru Popescu şi Mihai Pîslă aşteaptă o cifră de afaceri de 200.000 de euro în 2020 pentru FoodKit.

Majoritatea clienţilor comandă mâncarea la birou, dar o bună parte îşi comandă ulterior acasă mân­care pentru cină. „Ne gân­dim să intrăm şi în HoReCa, să fa­cem un parte­ne­riat cu cafenele care nu au bucă­tărie şi ne gândim şi la segmentul B2B.“

„Avem multe cereri din alte oraşe în prezent, dar avem şi clienţi care ne întreabă dacă putem livra în afară. Ne dorim să cola­borăm cu o firmă de curierat, să trimitem produ­sele în cutie termoizolantă şi în afara Capi­talei. Acum trimitem în jurul Bucureş­tiu­lui, dar în modul actual de transport produsele rezistă doar două zile“.

Un kit conţine un preparat din carne, de exemplu, iar alt kit conţine garnitura. În general, clienţii FoodKit aleg un meniu care să le asigure masa principală pentru o săptămână. „Am avut comenzi şi de două sau trei cutii de la acelaşi client pe săptămână, client care a cumpărat pentru întreaga familie“.

Cele mai vândute preparate sub brandul FoodKit sunt cele care conţin carne de curcan, dar şi supele, piureurile de mazăre sau de păstârnac şi preparatele care au somon. „O masă cu un piept de pui şi o garnitură porneşte de la 20 de lei.“

„Cea mai mare dezvoltare o vedem online, pentru că e mâncarea viitorului. Lumea e foarte ocupată şi nu mai are timp să gătească sau să meargă în supermarket-uri la cumpărături. Vedem Food Kit ca o alternativă la gătitul convenţional. Şi în retail îl vedem, pentru că e foarte uşor de vândut. (...)“, au mai spus proprietarii afacerii. FoodKit este denumirea comercială a companiei Foody Delivery Corp, înfiinţată în 2019.

Alexandru Popescu şi Mihai Pîslă au planuri mari cu businessul, sperând ca în 2021 să atingă pragul de vânzări de un milion de euro.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania