• Leu / EUR4.8079
  • Leu / GBP5.7552
  • Leu / USD4.4355
Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Alina Cazacu a creat brandul de lumânări parfumate Arome Hai Hui şi vrea să realizeze 1.500 de produse pe an

23.01.2020, 00:08 Autor: Georgiana Mihalache

„Nu cred că toată lumea poate să fie antreprenor, dar este important ca dacă simţi că ai o chemare să faci altceva, să îţi dai timp să încerci.“

Alina Cazacu a pus pe piaţă în noiembrie 2019 brandul Arome Hai Hui sub care creează lumânări parfumate handmade, pornind de la ideea de a face un cadou prietenilor şi familiei. În primele două luni de business, antreprenoarea a ajuns însă să vândă 500 de lumânări parfumate în marile oraşe din ţară.

Investiţia iniţială a fost de 2.200 de euro, iar o lumânare costă 35 de lei. Borcanele în care vin produsele, dar şi esenţele vin de la furnizori români şi ambalajul poate fi refolosit ulterior.

„Obişnuiam să fac în liceu tot felul de cadouri creative. M-am apucat împreună cu o prietenă care face textele de pe eticheta lu­mâ­nărilor, cu o altă prietenă care face scrisul ca­ligrafic. Am făcut o pagină de Facebook. Ne-am gândit că acesta este cel mai bun nume pentru că Hai Hui este o poreclă pe care o folosesc“, a povestit Alina Cazacu.

Următorul pas în business este contura­rea unui site pentru Arome Hai Hui, mai ales că antreprenoarea are experienţă în imple­men­tarea de proiecte digitale. Ea are busi­nes­sul Digital Kitchen din 2018 şi lansează site-uri pentru companii sau branduri. În timpul liber se ocupă de Arome Hai Hui, pe care îl caracterizează drept un „business de schimbul trei“. „Este un business destul de sezonier, nu cred că suntem atât de obişnuiţi să cum­părăm lumânări parfu­ma­te în perioada aprilie-iulie, este mai degrabă un business de toamnă, iarnă, o idee de a face un cadou cuiva“, a mai spus Alina Cazacu.

Ea mai explică faptul că învaţă din cele două businessuri – Digital Kitchen şi Arome Hai Hui – cât de greu este pentru un antreprenor să facă totul pe cont propriu, fără organizarea din cadrul unei corporaţii, de exemplu. De asemenea, pentru a se dezvolta permanent, în prezent urmează cursuri de consultanţă şi training în business la o universitate din Canada.

Alina Cazacu poate să realizeze 40 de lumânări în circa patru-cinci ore, urmând ca ambalarea acestora să ocupe tot atâta timp. Lipirea fitilului lumânării este însă cea mai grea parte a procesului.

„Oamenii cumpără pentru cadouri ţinând cont de text, dar cei care le primesc deschid lumânarea şi o miros, acesta e primul impuls. Trebuie să miroasă bine şi trebuie să fie împachetată în aşa măsură încât să mai cumpere“, a mai spus Alina Cazacu.

În funcţie de cum vor merge vânzările în lunile următoare, antreprenoarea vrea să producă circa 1.500 de lumânări parfumate în 2020, ceea ce înseamnă vânzări totale de până la 50.000 de lei, potrivit calculelor ZF. Comunicarea permanentă cu oamenii este însă cheia pentru a creşte businessul, crede fondatoarea Arome Hai Hui.

„Clienţii sunt în proporţie de 96% femei care le cumpără pentru ele sau pentru a le face cadou. Sunt din oraşe mari, şi comunicarea a fost targhetată aşa, Bucureşti, Cluj, Timişoara, Iaşi şi Craiova, între 25-30 de ani“, a mai spus Alina Cazacu.

Ea vrea să intre şi pe segmentul corporate, având deja o primă comandă în decembrie, de la o companie care a făcut cadou de Crăciun angajaţilor.

Cea mai căutată lumânare a fost cea cu textul „Dragă Universule“, urmată de Insomnia Flavour.

Antreprenoarea mai spune că vede un apetit crescut mai ales în rândul tinerilor pentru a deschide o afacere, plecând din mediul corporatist. Un business necesită însă o investiţie pe măsură, mai adaugă Alina Cazacu.

„Nu cred că toată lumea poate să fie antreprenor, dar este important ca dacă simţi că ai o chemare să faci altceva să îţi dai timp să încerci, iar pe măsură ce capătă mai multă importanţă, să rişti şi să vezi dacă poţi să faci ceva din ea“, a concluzionat Alina Cazacu.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

- Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

- În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania