„Trendul este crescător. Consumul de produse certificate ecologic creşte cu 25-30% în fiecare an.“
Antreprenoarea Alina Frimu s-a întors în România în urmă cu doi ani după ce a locuit 14 ani în Italia şi a văzut că pe piaţa locală este nevoie de produse certificate ecologic. Ea a investit astfel 50.000 de euro într-un business în domeniu şi a pus pe piaţă în 2018 brandul Yummy Tummy Bio, sub care realizează în prezent 24 de produse, de la mâncare gătită la fursecuri.
„Yummy Tummy Bio a pornit acum un an când am realizat că în România nu exista mâncare gătită certificată ecologic. Am trăit 14 ani în Italia, iar după nişte probleme de sănătate ale băiatului meu, un medic din Italia ne-a spus să fim atenţi la ceea ce mănâncă copilul şi să facă mult sport. Am realizat că este foarte greu să ne hrănim sănătos pentru că pe piaţă sunt foarte multe produse pline de chimicale, aditivi, conservanţi“, a spus Alina Frimu, fondatoarea companiei.
Ea a povestit că mâncarea certificată ecologic presupune că produsele sunt realizate exclusiv din ingrediente certificate ecologic, astfel că nu sunt tratate cu fertilizanţi. Una dintre provocările businessului vine din dificultatea de a găsi aceşti producători ecologici pe piaţa locală pentru a lua materie primă.
„A fost foarte greu să găsim această materie primă din care să realizăm produsele Yummy Tummy Bio. Ingredientele proaspete - legumele şi salatele - am reuşit să le găsim la câţiva producători în ţară, dar sunt foarte puţini certificaţi şi ei depind foarte mult de vreme. Anul trecut mai ales s-a întâmplat să rămânem de foarte multe ori fără ingrediente şi să nu putem face un produs“, a mai spus Alina Frimu.
Producţia se realizează într-o fabrică de 200 mp din Bucureşti, iar din martie 2019 în portofoliul de produse au intrat pe lângă mâncarea gătită şi fursecurile şi biscuiţii.
Produsele ajung apoi în magazinele One Minute, Carrefour şi Inmedio, iar antreprenoarea se uită să continue listările în alte reţele de magazine. De altfel, clienţii Yummy Tummy Bio sunt corporatiştii, angajaţii din clădirile de birouri şi locuitorii din cartierele rezidenţiale, cu joburi care nu le permit să gătească.
„Suntem în discuţii avansate cu mai multe conturi (reţele - n.red.), iar din septembrie cred că o să începem listările în mai multe magazine. Până la sfârşitul anului sper să ajungem la o cifră de afaceri de 100.000 euro“, a mai spus Alina Frimu.
În 2018, primul an de activitate, cifra de afaceri a companiei a fost de 62.000 de euro, iar în primele cinci luni ale anului, din ianuarie până în mai, vânzările au depăşit 50.000 de euro.
„Am încredere în produse, ele sunt făcute cu ingrediente de calitate, sunt singurele de pe piaţă, în acest moment nu mai există producători de mâncare certificată ecologic. Am dori să încheiem contracte cu marile companii pentru a le livra mâncare angajaţilor acestora. În prezent avem câteva after-school-uri pentru care livrăm“, a mai spus Alina Frimu.
Ea a adăugat că produsele sunt ambalate în caserole biodegradabile, spunând că observă un trend crescător în piaţa de produse bio, românii îndreptându-se spre această zonă, pe fondul unui ritm de viaţă agitat, care duce la probleme de sănătate.
„Consumul de produse certificate ecologic creşte cu 25-30% în fiecare an. Spre exemplu, lumea a înţeles că este mai sănătos să consume legume“, a mai spus Alina Frimu.
În piaţa locală au apărut în ultimii ani din ce în ce mai multe afaceri şi producători care au mizat pe preparate vegane, dar şi produse bio, fiind o piaţă cu potenţial de creştere. Piaţa locală de produse bio este estimată la aproximativ 20 de milioane de euro, potrivit unui studiu realizat de GetBio.ro.
Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE