Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Alina Frimu a investit 50.000 de euro într-o fabrică unde produce mâncare certificată ecologic sub brandul Yummy Tummy Bio

06.08.2019, 00:07 Autor: Georgiana Mihalache

„Trendul este crescător. Consumul de produse certificate ecologic creşte cu 25-30% în fiecare an.“

Antreprenoarea Alina Frimu s-a întors în România în ur­mă cu doi ani după ce a lo­cuit 14 ani în Italia şi a văzut că pe piaţa locală este ne­voie de produse certificate ecologic. Ea a in­ves­tit astfel 50.000 de euro într-un business în do­meniu şi a pus pe piaţă în 2018 brandul Yummy Tummy Bio, sub care realizează în prezent 24 de produse, de la mâncare gătită la fursecuri.

„Yummy Tummy Bio a pornit acum un an când am realizat că în România nu exista mân­care gătită certificată ecologic. Am trăit 14 ani în Italia, iar după nişte probleme de să­nă­tate ale băiatului meu, un medic din Italia ne-a spus să fim atenţi la ceea ce mănâncă copilul şi să facă mult sport. Am realizat că este foarte greu să ne hrănim sănă­tos pentru că pe piaţă sunt foarte multe pro­duse pline de chimicale, aditivi, con­ser­vanţi“, a spus Alina Frimu, fondatoa­rea companiei.

Ea a povestit că mâncarea certificată eco­logic presupune că produsele sunt realizate ex­clusiv din ingrediente certificate ecologic, astfel că nu sunt tratate cu fertilizanţi. Una dintre provocările businessului vine din difi­cultatea de a găsi aceşti producători eco­logici pe piaţa locală pentru a lua materie primă.

„A fost foarte greu să găsim această materie primă din care să realizăm produsele Yummy Tummy Bio. Ingredientele proaspe­te - legumele şi salatele - am reuşit să le găsim la câţiva producători în ţară, dar sunt foarte puţini certificaţi şi ei depind foarte mult de vreme. Anul trecut mai ales s-a întâmplat să ră­mânem de foarte multe ori fără ingrediente şi să nu putem face un produs“, a mai spus Alina Frimu.

Producţia se realizează într-o fabrică de 200 mp din Bucureşti, iar din martie 2019 în portofoliul de produse au intrat pe lângă mâncarea gătită şi fursecurile şi biscuiţii.

Produsele ajung apoi în magazinele One Minute, Carrefour şi Inmedio, iar antrepre­noa­rea se uită să continue listările în alte reţe­le de magazine. De altfel, clienţii Yummy Tummy Bio sunt corporatiştii, an­gajaţii din clădirile de birouri şi locuitorii din cartierele rezi­denţiale, cu joburi care nu le permit să gătească.

„Suntem în discuţii avansate cu mai multe conturi (reţele - n.red.), iar din septembrie cred că o să începem listările în mai multe magazine. Până la sfârşitul anului sper să ajungem la o cifră de afaceri de 100.000 euro“, a mai spus Alina Frimu.

În 2018, primul an de activitate, cifra de afaceri a companiei a fost de 62.000 de euro, iar în primele cinci luni ale anului, din ianua­rie până în mai, vânzările au depăşit 50.000 de euro.

„Am încredere în produse, ele sunt făcute cu ingrediente de calitate, sunt singu­rele de pe piaţă, în acest moment nu mai exis­tă producători de mâncare certificată eco­logic. Am dori să încheiem contracte cu marile companii pentru a le livra mâncare angaja­ţi­lor acestora. În prezent avem câteva after-school-uri pentru care livrăm“, a mai spus Alina Frimu.

Ea a adăugat că produsele sunt amba­late în caserole biodegradabile, spunând că ob­ser­vă un trend crescător în piaţa de produse bio, românii îndreptându-se spre această zo­nă, pe fondul unui ritm de viaţă agitat, care du­ce la probleme de sănătate.

„Consumul de produse certificate eco­logic creşte cu 25-30% în fiecare an. Spre exem­plu, lumea a înţeles că este mai sănătos să consume legume“, a mai spus Alina Frimu.

În piaţa locală au apărut în ultimii ani din ce în ce mai multe afaceri şi producători care au mizat pe preparate vegane, dar şi produse bio, fiind o piaţă cu potenţial de creştere. Piaţa locală de produse bio este estimată la aproximativ 20 de milioane de euro, potrivit unui studiu realizat de GetBio.ro.


Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania