Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Alina Smarandache a început să confecţioneze figurine decorative din ipsos după 15 ani petrecuţi în domeniul financiar

12.12.2019, 00:08 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Vânzările de figurine au totalizat 36.000 de lei (7.800 de euro) în 2018, iar profitul Alinei Smarandache a fost de aproape 26.000 de lei (5.600 de euro).

Alina Smarandache, de pro­fe­sie economist, a lucrat vre­me de 15 ani în companii din domeniul financiar – fonduri de investiţii, fonduri de pensii, asigurări, pieţe de capital – înainte de a-şi transforma aplecarea către zona artis­ti­că într-o mică afacere. A început să con­fec­ţioneze, din ipsos, figurine destinate pictării, iar când a văzut că a avut succes în rândul colegilor de grădiniţă ai propriilor copii, a început să ia această îndeletnicire în serios.

„Aş spune că nu eu, ci figurinele din ipsos m-au găsit pe mine, în vara anului 2014, după doi ani de căutări interioare despre cum aş putea să fac ceva ce îmi place cu adevărat“, a povestit Alina Smarandache, fondatoarea DDcor, în vârstă de 38 de ani, la emisiunea ZF Afaceri de la zero.

Şi-a înfiinţat un PFA pentru a putea în­che­ia legal parteneriate cu şcolile şi grădi­ni­ţele şi a început să producă tot mai multe figurine, pe măsură ce şi comenzile au devenit tot mai numeroase.

„Figurinele din ipsos pentru pictat stimulează creativitatea şi relaxează, dar pot fi şi folosite în cadrul unor proiecte realizate la şcoală pe diverse teme – elemente din natură, animale, mijloace de transport.“

În perioada sărbătorilor, figurinele sunt solicitate şi ca obiecte decorative, astfel că cererile sunt şi mai mari. Micile decoraţiuni se pot cum­păra prin intermediul paginii de Facebook DDcor – Colorează Lumea, de pe site-ul cu acelaşi nume şi prin plat­for­ma eMAG România şi Ungaria.

Vânzările de figurine au totalizat 36.000 de lei (7.800 de euro) în 2018, iar profitul Alinei Sma­ran­dache a fost de aproape 26.000 de lei (5.600 de euro). Antre­pre­noarea nu are alţi anga­jaţi momentan, dar, pentru a creşte, ar avea nevoie de o echipă şi, eventual, de asociaţi.

„Cred că am atins maximul de potenţial pe care îl poate avea afacerea în momentul de faţă, fiind doar eu implicată. Pe viitor vreau să mă extind, iar asta înseamnă să mă asociez cu cineva. Vreau să duc afacerea la un alt nivel“, spune Alina Smarandache.

Pentru a crea figurinele, ea foloseşte ipsos pentru modelaj, pe care îl toarnă în ma­triţe. Materialele le cumpără din maga­zine specializate sau de pe internet.

„Concret, se face un mix din ipsos şi apă de consistenţa aluatului de clătite, se toarnă în matriţe, se lasă la întărit ju­mătate de oră, apoi figuri­nele trebuie uscate. Folosesc caloriferul iarna şi cuptorul electric în rest.“

Pentru că atelierul ei se află, de fapt, acasă, Alina Smarandache îşi doreşte un spaţiu dedicat, unde să poată organiza şi ateliere creative pentru copii, dar unde să poată să şi comercializeze figurinele.

Costul unei figurine porneşte de la 1 leu şi poate ajunge până la 10 lei, în cazul celor mai complexe.

„Cel mai mare succes îl au însă pachetele de mixuri de figurine: 100 la 50 de lei sau 50 la 35 de lei. Periodic creez pachete speciale cu ocazia sărbătorilor anuale, precum şi seturi de pictură ce conţin figurine, acuarele şi pensule.“

Clienţii sunt în principal grădiniţe, şcoli, afterschooluri, creşe, locuri de joacă, firmele de organizări evenimente sau companiile diverse, cu ocazia petrecerilor oferite de sărbători. Tuturor acestora li se adaugă persoanele fizice.

„Crăciunul, Paştele, Mărţişorul sunt perioade foarte aglomerate, de la an la an creşte volumul solicitat în aceste perioade. În aceste zile lucrez de dimineaţă până seară. Cu toate acestea, nu am regretat niciodată că am ales să fiu antreprenor“, spune Alina Smarandache, fondatoarea DDcor.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

- Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

- În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania