Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Ana Maria Stoica a creat un centru de training pentru îngrijirea produselor textile şi deschide în primăvară o curăţătorie ecologică după investiţii de peste 60.000 de euro

28.01.2020, 00:08 Autor: Florentina Niţu

„Este un business care va creşte. Oamenii vor să îşi folosească timpul împreună cu familia, cu copiii. Din ce în ce mai mulţi vor apela la serviciile noastre.“

Ana Maria Stoica a lucrat timp de opt ani într-o curăţătorie de haine, business dezvoltat de părinţii săi, iar acolo a observat nevoia oamenilor de a fi informaţi cu privire la ce urmează să se întâmple cu hainele lor după ce le lasă la spălat şi cum pot să-şi îngrijească hainele mai bine  pentru a le creşte durata de viaţă.

Astfel, din pasiunea pentru haine, tânăra a hotărât să fie unul dintre promotorii care oferă informaţii, pe baza cunoştinţelor dobândite şi a creat businessul Lotus Textile Care & Training, un centru de training şi de workshop-uri pentru specialişti din industria textilă, dar şi pentru clienţi preocupaţi de îngrijirea produselor textile.

„Proiectul a început cu o maşină de spă­lat, pentru că am lucrat timp de 8 ani într-o curăţătorie. A apărut din nevoia de a fi mai informată, dar şi de a informa şi de a educa cli­entul final să aibă mai multă grijă de hainele lui. Idea acestui proiect s-a născut acum cinci ani, iar în 2017 am deschis firma, a luat contur în 2018-2019, iar de anul trecut susţin traininguri şi workshop-uri“, spune Ana Maria Stoica, fondatoarea afacerii Lotus Textile Care & Training.

Principalii clienţi ai Lotus Textile sunt angajaţii din curăţătorii-spălătorii, care îşi doresc să se specializeze în domeniu, pentru a le putea oferi clienţilor finali informaţii re­levante. Ana Maria Stoica se aş­teap­tă ca în viitorul apropiat să atra­gă în centrul său şi angajaţi din fabrici sau hoteluri.

Sub umbrela Lotus Textile „se naşte“ în primăvară şi Softwash, o spălătorie de haine care va curăţă hainele prin pro­ce­sul wet cleaning, cu detergenţi eco­logici, biodegradabili.

„Investiţia în echipamente s-a ridicat la 40-50.000 de euro, iar în amenajarea spaţiului la 20.000 de euro. (...) Banii au fost dintr-o finanţare şi o parte este un împrumut din partea părin­ţilor. Softwash se va poziţiona ca o spălătorie pre­mium, cu preţuri peste medie.“

Pentru început, Ana Maria Stoica îşi propune să cureţe 60-80 de produse zilnic, iar pe parcurs să crească numărul lor, odată ce angajează şi alte per­soane. „Utilajele sunt indus­tri­a­le şi au o capacitate mare de producţie.“

Cel mai des, românii duc la spălătorie sacouri, fuste, cămăşi, rochii de mătase sau rochii cu aplicaţii, susţine antreprenoarea, bazându-se pe experienţa anterioară. Cel mai ieftin de curăţat sunt cămaşile, sacourile sau pantalonii, iar cele mai scumpe produse textile de spălat sunt hainele din piele, rochiile de mireasă sau rochiile de ocazie. Costul pentru curăţarea unei cămăşi la Softwash va fi de 11-12 lei, peste media de 9 lei a pieţei.

Pe lângă serviciile de spălătorie, Ana Maria Stoica îşi doreşte să colaboreze cu designeri români, să testeze împreună modul în care reacţionează materialele textile.

De asemenea, ea îşi propune să organizeze wokshop-uri gratiute pentru clienţii lor finali să le explice cum îşi pot intreţine produsul achiziţionat.

„Vreau să cresc durata de viaţă a unui produs. În acest tren al consumului şi gândindu-ne la  protejarea mediului, trebuie să vedem cum putem să curăţăm produsele textile în timp util, cum să folosim un program mai scurt, cu apă la temperatură mai joasă, şi cum să curăţăm maşina de spălat casnică“.

Totodată, pentru protejarea mediului, ea a dezvoltat un program prin care va reduce semnificativ consumul de plastic din spălătorie, prin folosirea huselor în locul pungilor de plastic cu care sunt acoperite hainele, huse ce pot fi ulterior utilizate pe post de sac pentru a aduce hainele la curăţat. „Umeraşele îmi doresc să le refolosesc şi să le reprelucrez atunci când se vor uza.“ 

„Vreau să văd că spălătoriile schimbă pasul şi că îi oferă clientului informaţii. Este un business care va creşte. Cred că din ce în ce mai mulţi oameni vor apela la serviciile mele, oamenii care vor să îşi folosească timpul împreună cu copilul sau familia. (...) Am dezvoltat businessul din pasiunea pentru haine şi din dorinţa de a avea mai mult timp pentru lucrurile care contează. Îmi doresc ca oamenii să aibă grijă de ei şi de lucrurile lor“.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania