Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Anca Al Kebsi a pornit businessul Bright Goals în 2020 şi oferă cursuri de dezvoltare şi training pentru antreprenori şi oamenii din companii

19.07.2021, 00:07 Autor: Georgiana Mihalache

Tendinţa în piaţă este de a ne uita mai mult la oameni şi la cum putem susţine performanţa lor, astfel încât ei să ne ajute să aducem performanţă businessului.

Anca Al Kebsi a decis în 2020, în plină pandemie, să schimbe parcursul carierei sale şi să intre în antrepre­noriat, bazându-se pe expe­rien­ţa de 12 ani pe care o avea în formarea şi construirea echipelor în cadrul com­pa­ni­ilor cu care a lucrat. După o investiţie mică, de 5.000 de euro, businessul Bright Goals a por­nit, iar primii antreprenori care au ur­mat cursurile de formare au fost din judeţul Argeş, zona din care vine fondatoarea Bright Goals.

„Am început cu «Agenda mea de li­der», pe care am construit-o ca un ghid pe care cei care sunt lideri în devenire să îl poa­tă folosi pentru a se organiza. Apoi am ofe­rit cursuri de coaching pentru lideri, pentru a întări ideea de colaborare cu echipa. Am acum acreditată şcoala Bright Goals pentru traineri şi am diferite workshopuri pe care le-am realizat cu diverşi oameni de afaceri din Argeş, am făcut în fiecare lună ceva nou“, a povestit Anca Al Kebsi.

Pentru că a lucrat online în pandemie, investiţia nu a fost una consistentă, circa 5.000 euro, iar în prezent Bright Goals are şi o sală în care pot veni cursanţii, funcţio­nând în acelaşi timp şi online.

„Fiind un model de business în care li­vrezi cunoştinţe, investiţia cea mai mare este în dez­voltarea mea, care nu se opreşte. În mo­men­tul de faţă, după ce am acreditat şcoa­la de formatori, suntem în proces de acre­dita­re internaţională. E o investiţie şi o dezvol­tare permanentă“, a spus antreprenoarea.

Acreditarea şcolii a fost un pas impor­tant, mai ales că sunt joburi unde se cere acest lucru, iar pentru oamenii care vor să lucreze inde­pen­dent este ne­ce­sară o certificare a calificării lor profesionale.

„Oamenii au nevoie să îşi îmbu­nă­tă­ţeas­că competenţele, să facă un pas în faţă în dez­voltarea lor din punctul de vedere al ca­rierei sau personal, prin coaching, să îşi va­dă punc­tele forte“, a mai precizat Anca Al Kebsi.

Cursurile se desfăşoară în prezent online sau offline, iar o clasă are de la 5 la 15 cursanţi, nu mai mulţi, pentru a acoperi nevoile tuturor participanţilor. Preţul unui workshop porneşte de la 100 lei pentru câteva ore, iar trainingurile cu acreditare costă până la 1.000 lei şi implică mai multe module de învăţare. Clienţii pot solicita o programare pe site-ul brightgoals.ro.

„Piaţa muncii s-a schimbat şi avem dificultăţi în a păstra loialitatea oamenilor şi în partea de retenţie. Aşadar trebuie să ajungem la procesul de colaborare care se face schimbând anumite norme sau practici pe care anterior le foloseam şi trecerea către un mod de abordare colaborativ“, a mai explicat fondatoarea Bright Goals.

Ea spune că pandemia a accentuat această oportunitate de business pentru dezvoltare pentru că oamenii au început să se gândească mai mult la ei şi la ce vor să facă.

Planurile pentru anul 2021 urmăresc o ţintă de afaceri de 10.000 euro, dar şi noi cursuri în portofoliu pentru a antrena noi specialişti.

„Am lansat academia de traineri acreditaţi şi voi începe cursurile în septembrie. Este un program, îmi propun să antrenez 45 de oameni, să avem trei sesiuni până în decembrie. Nu contează din ce domeniu vin, ci mai degrabă cum îi conturezi pentru ca ei să formeze ulterior în domeniul lor de expertiză alţi oameni“, a mai spus antreprenoarea.

Intrarea în antreprenoriat a fost pentru fondatoarea Bright Goals una provocatoare, iar principala greutate a fost să îşi organizeze timpul, fiind de această dată pe cont propriu.

„Cred că antreprenoriatul se începe şi cu teamă şi cu risc, dar din acestea două am învăţat foarte multe lucruri. Când cunoşti foarte bine pe ce te bazezi, care sunt punctele tale forte, poţi să treci şi peste momentele provocatoare“, a mai spus Anca Al Kebsi.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone