Afaceri de la zero

Compania are în prezent în portofoliu opt jucării cu preţuri între 50 şi 200 de lei, jucării care se adresează copiilor cu vârste cuprinse între 0 şi 7 ani. Pătura senzorială este cel mai bine vândut produs

Afaceri de la zero. Ancuţa Stoian produce jucării educative sub brandul Tantino Toys şi le vinde în Europa şi în America

25.10.2019, 00:08 Autor: Florentina Niţu

„Sunt producător român de jucării certificate conform normelor europene şi vând mai mult în afara ţării decât în ţară, dar şi în România cererea este în creştere.“  

Brandul de jucării educative pen­tru copii Tantino Toys a apărut dintr-o dorinţă şi o nevoie. Ancuţa Stoian era însărcinată cu primul copil când s-a gândit cum îi poate oferi acestuia o educaţie inter­ac­tivă, ştiind că primii şapte ani de acasă sunt foar­te importanţi în dezvoltarea sa. A căutat jucă­rii educative, dar în urmă cu cinci ani oferta pieţei era foarte redusă, iar bugetul său pentru a-şi face propria linie de pro­ducţie, de asemenea.

În 2017, a auzit de programul guver­na­men­tal Start-Up Nation, a aplicat, a obţinut 44.000 de euro, a mai adăugat din propriul bu­zunar 15.000 de euro şi astfel a creat şi a do­tat propriul atelier în Bucureşti cu echipa­men­te performante, iar astăzi produsele sunt vândute pe două continente, în Europa şi în America.

„Tantino s-a născut din dragoste pentru fiul meu Călin şi creşte din dragoste pentru el şi pentru fiica mea Emma. Încă din timpul pri­mei sarcini am citit foarte mult despre edu­caţie şi am înţeles cât de importanţi sunt pri­mii ani din viaţa unui copil şi cât de im­por­tant e mediul la care îl expunem. (...) În ma­ga­zinele de profil şi în supermarketuri, acum cinci ani oferta pentru jucării educative des­ti­nate copiilor de până în trei ani era limitată“, a spus Ancuţa Stoian, fondatoarea Tantino Toys.

Jucăriile sunt produse din materiale tex­tile, aşa-numitele „quiet book-uri“, care la înce­putul apariţiei pe piaţa românească se co­mercializau doar în mediul online. Totuşi, spu­ne Ancuţa Stoian, online era dificil să-ţi dai seama ca părinte dacă cartea comandată con­ţinea activităţile corespunzătoare vârstei copilului. 

„Jucăriile trebuie să fie cumpărate ţinând cont de vârsta copiilor. O activitate prea uşoară nu îi va stârni interesul, iar una prea dificilă îl va pune în dificultate, nu va reuşi să o înţeleagă şi se vor forma frustrări legate de acea jucărie. Noi nu facem cărţi pe comandă, deşi avem aproape zilnic solicitări de acest fel. Avem în echipă un colaborator, un educator Montessori cu ajuto­rul căruia am ales activităţile ast­fel încât să fie potrivite pentru vârsta 1,5-3 ani“, a explicat antreprenoarea.

Ancuţa Stoian a adăgat că o altă provocare pe care o întâm­pină în businessul său este cererea mare din partea părinţilor de a personaliza cărţile, însă consideră că tocmai datorită duratei lungi de viaţă a acestora, ele ar trebui lăsate moştenire unui frate mai mic, unui verişor sau chiar unui vecin, ci nu folosite doar de o singură persoană.

Compania are în prezent în portofoliu opt jucării cu preţuri între 50 şi 200 de lei, jucării care se adresează copiilor cu vârste cuprinse între 0 şi 7 ani. „Pătura senzorială este cel mai bine vândut produs al nostru, atât peste hotare, cât şi în ţară.“

Produsele sunt comercializate în câteva magazine mici partenere, atât fizice, cât şi online din România, pe platforma eMag, în magazinul online propriu al companiei, pe reţeaua de socialzare Facebook, dar şi pe Amazon, atât în Europa, cât şi în America. 

„Sunt producător român de jucării certificate conform normelor europene şi vând mai mult în afara ţării decât în ţară. În România cererea este în creştere, dar comenzile noastre sunt sub aşteptări, între 20 şi 40 într-o lună“, a mai spus Ancuţa Stoian.

Antreprenoarea a conchis că visul său este ca în următorii cinci ani fiecare copil din România să aibă o jucărie educativă Tantino.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

- Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

- În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania