♦ În oraşul Făgăraş, situat la 66 de kilometri de Braşov, Andreea Mărgescu, de profesie economist, pictează zi de zi desene şi mesaje pe cămăşi, iar într-un an şi jumătate a realizat peste 300 de modele care au ajuns la cliente din toată ţara.
Andreea Madlen Mărgescu a absolvit Facultatea de ştiinţe economice, ghidată de tatăl său, antreprenor, însă după ce a lucrat o perioadă, a decis să înceapă un business propriu la jumătatea anului 2018, pictând manual, acasă, tricouri şi hanorace sub brandul Made with joy in Transylvania. Ulterior a început să picteze şi cămăşi, iar acum vrea să ducă în toată Europa cămăşile pictate manual într-un atelier din Făgăraş.
„Îmi doream de mult timp să fac ceva unicat, pentru că eram sătulă de globalizarea în fashion. Am început treptat cu tricouri, hanorace, apoi am reuşit să definitivez modelul, materialele şi am dat drumul la cămăşi, după şase luni, în ianuarie 2019. Am început cu mama mea, care, de asemenea, pictează“, povesteşte Andreea Mărgescu, amintindu-şi primii paşi pe care i-a făcut ca antreprenor.
Ea a început să picteze acasă, „într-un colţişor“, iar acum s-a mutat într-un showroom din Făgăraş şi pictează împreună cu cumnata sa şi încă două persoane şi îşi doreşte să mai aducă şi alţi oameni talentaţi în echipă. „Ideile, textele, desenele îmi aparţin.“
Până în prezent, ea a creat în jur de 300 de cămăşi, într-o zi realizând două, trei cămăşi, pe care le comercializează prin intermediul reţelelor de socializare şi în curând va lansa şi propriul magazin online. Totodată, produsele sunt vândute şi în buticuri din Brăila, Sibiu, Bucureşti şi Constanţa. „O cămaşă porneşte de la 260 de lei, iar o geacă, pentru că intră multă vopsea, costă mai mult.“
De altfel, ea a participat şi la târguri, unde vânzările au pornit de la 8.000 de lei şi au ajuns până la dublul cifrei, dar şi la festivalurile mari din ţară de anul trecut. Profilul clientei sale arată o persoană rafinată, pasionată de artă, de 25-40 de ani, independentă.
Materia primă, cămăşile, sunt produse într-un atelier românesc, în serii, model oversized, uşor masculin. În timpul stării de urgenţă, tânăra antreprenoare a realizat şi măşti pictate manual, produse pe care le are în continuare în portofoliu, iar ea speră să mai diversifice gama şi cu rochii în următorii cinci ani. „După izolare au intrat destul de multe comenzi.“
„Partea hand-made prinde foarte bine în străinătate. O să schimb denumirea businessului în Madlen (după cel de-al doilea prenume al său – n. red.), să fie mai uşor de reţinut. Sper ca în cinci ani să ne extindem internaţional, mai ales că produsele personalizate sunt o nişă bună pentru cadouri“, explică fondatoarea Anise Arch Core SRL, care deţine brandul Made with joy in Transylvania.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE