Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Andreea Reeder face produse cosmetice sub brandul Perluo într-un atelier din Bucureşti şi vrea să deschidă un magazin propriu

30.07.2019, 00:08 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Primele produse cosmetice sub marca Perluo au fost introduse pe piaţă în urmă cu două luni, după o investiţie de 50.000 de euro, în utilaje, teste, reţete, materie primă, ambalaje, etichete şi designul etichetelor.

Andreea Reeder, o tâ­nără care a locuit în Cana­da şi a studiat în Franţa, şi-a pus în prac­tică experienţa acu­mulată prin studii şi a pornit, în urmă cu câteva luni, o afacere în realizarea de produse cosmetice sub brandul Perluo.

„Inspiraţia a venit în vara anului 2016, când eram în vacanţă în sudul Franţei şi vizitam câmpurile de lavandă. Am cumpărat atunci un ulei esenţial de lavandă, iar când m-am întors în Toronto, Canada, unde locuiam pe atunci, am căutat acolo un curs de aroma­terapie şi l-am urmat“, povesteşte Andreea Reeder.

Ceea ce a fost la început o pasiune s-a transformat treptat în idee de business, însă de la concept la implementare a fost nevoie de mai mult timp, în care Andreea Reeder s-a docu­mentat referitor la condiţiile unei afaceri cu produse cosmetice.

„Nu a fost nimeni să mă în­veţe, a trebuit să mă ocup singură de tot, să-mi dau seama de ce utilaje am nevoie, cum să transpun o reţetă în producţie, cum să găsesc ingredientele.“

Primele produse cosmetice sub marca Perluo au fost introduse pe piaţă în urmă cu două luni, după o investiţie de 50.000 de euro, în utilaje, teste, reţete, materie primă, ambalaje, etichete şi designul etichetelor.

„Numele «perluo» vine din limba latină şi înseamnă «a face baie, a se spăla». Producţia efec­tivă are loc în Bucureşti, în propriul atelier. Am găsit un spaţiu care era deja compartimentat şi avea toate avizele necesare“, spune Andreea Reeder.

La realizarea produselor lucrează mai mulţi colaboratori, de la etapa de creare a reţetelor până la controlul calităţii şi testare.

„În funcţie de reţetă, producţia poate dura de la două la patru-cinci ore. Este ca o reţetă în bucătărie. Se alege materia primă, se cântăreşte, se duce în spaţiul de producţie, unde este vasul de omogenizare. Se introduc ingredientele, se dozează şi se etichetează. Materia primă o luăm şi de la distribuitori români, dar şi din afara ţării.“

Andreea Reeder spune că inten­ţio­nează să angajeze o persoană care să lu­creze la producţia efectivă, iar în urmă­torii ani echipa ar urma să se mărească mai mult, mai ales că antreprenoarea vrea să deschidă un magazin propriu, în care să vândă produsele Perluo.

În prezent, produsele se găsesc în do­uă magazine din Bucureşti – Nasul Roşu şi Savon de Marseille –, dar şi on­line, pe site-ul Perluo şi pe platforma eMag. „Suntem în discuţii şi cu alte ma­ga­zine şi farmacii din Bucureşti şi din ţară. Până la sfârşitul anului, vrem să ne des­chi­dem propriul magazin, iar înce­pând din 2020 ne gândim şi la export. Suntem în discuţii cu cineva din Spania. Ne gân­dim la o «insulă» într-un mall din Bu­cureşti, în care investiţia ar fi în jur de 10.000 de euro.“

Momentan, din gama de produse fac parte geluri de duş, uleiuri de duş, săpunuri exfoliante de mâini, şampoane şi balsamuri de păr. În portofoliu ar urma să intre şi produse pentru îngriji­rea tenului, dar şi o gamă de produse pentru casă şi una pentru bărbaţi.

Preţurile variază între 60 lei pentru un săpun exfoliant de mâini şi 125 de lei – pentru o loţiune de corp de 500 de mi­lilitri. De la începutul anului până acum, Andreea Reeder a vândut pro­du­se în valoare de circa 10.000 de lei, având deja clienţi care revin a doua sau a treia oară.

„Clienţii noştri de până acum sunt femei dinamice, cu un stil de viaţă sănătos“, spune Andreea Reeder.

Gamele de produse existente deja cuprind arome de lavandă, rozmarin, vanilie, lămâie verde, verbina, grapefruit sau bergamotă.

 

Intraţi pe platforma  www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania