Primele produse cosmetice sub marca Perluo au fost introduse pe piaţă în urmă cu două luni, după o investiţie de 50.000 de euro, în utilaje, teste, reţete, materie primă, ambalaje, etichete şi designul etichetelor.
Andreea Reeder, o tânără care a locuit în Canada şi a studiat în Franţa, şi-a pus în practică experienţa acumulată prin studii şi a pornit, în urmă cu câteva luni, o afacere în realizarea de produse cosmetice sub brandul Perluo.
„Inspiraţia a venit în vara anului 2016, când eram în vacanţă în sudul Franţei şi vizitam câmpurile de lavandă. Am cumpărat atunci un ulei esenţial de lavandă, iar când m-am întors în Toronto, Canada, unde locuiam pe atunci, am căutat acolo un curs de aromaterapie şi l-am urmat“, povesteşte Andreea Reeder.
Ceea ce a fost la început o pasiune s-a transformat treptat în idee de business, însă de la concept la implementare a fost nevoie de mai mult timp, în care Andreea Reeder s-a documentat referitor la condiţiile unei afaceri cu produse cosmetice.
„Nu a fost nimeni să mă înveţe, a trebuit să mă ocup singură de tot, să-mi dau seama de ce utilaje am nevoie, cum să transpun o reţetă în producţie, cum să găsesc ingredientele.“
Primele produse cosmetice sub marca Perluo au fost introduse pe piaţă în urmă cu două luni, după o investiţie de 50.000 de euro, în utilaje, teste, reţete, materie primă, ambalaje, etichete şi designul etichetelor.
„Numele «perluo» vine din limba latină şi înseamnă «a face baie, a se spăla». Producţia efectivă are loc în Bucureşti, în propriul atelier. Am găsit un spaţiu care era deja compartimentat şi avea toate avizele necesare“, spune Andreea Reeder.
La realizarea produselor lucrează mai mulţi colaboratori, de la etapa de creare a reţetelor până la controlul calităţii şi testare.
„În funcţie de reţetă, producţia poate dura de la două la patru-cinci ore. Este ca o reţetă în bucătărie. Se alege materia primă, se cântăreşte, se duce în spaţiul de producţie, unde este vasul de omogenizare. Se introduc ingredientele, se dozează şi se etichetează. Materia primă o luăm şi de la distribuitori români, dar şi din afara ţării.“
Andreea Reeder spune că intenţionează să angajeze o persoană care să lucreze la producţia efectivă, iar în următorii ani echipa ar urma să se mărească mai mult, mai ales că antreprenoarea vrea să deschidă un magazin propriu, în care să vândă produsele Perluo.
În prezent, produsele se găsesc în două magazine din Bucureşti – Nasul Roşu şi Savon de Marseille –, dar şi online, pe site-ul Perluo şi pe platforma eMag. „Suntem în discuţii şi cu alte magazine şi farmacii din Bucureşti şi din ţară. Până la sfârşitul anului, vrem să ne deschidem propriul magazin, iar începând din 2020 ne gândim şi la export. Suntem în discuţii cu cineva din Spania. Ne gândim la o «insulă» într-un mall din Bucureşti, în care investiţia ar fi în jur de 10.000 de euro.“
Momentan, din gama de produse fac parte geluri de duş, uleiuri de duş, săpunuri exfoliante de mâini, şampoane şi balsamuri de păr. În portofoliu ar urma să intre şi produse pentru îngrijirea tenului, dar şi o gamă de produse pentru casă şi una pentru bărbaţi.
Preţurile variază între 60 lei pentru un săpun exfoliant de mâini şi 125 de lei – pentru o loţiune de corp de 500 de mililitri. De la începutul anului până acum, Andreea Reeder a vândut produse în valoare de circa 10.000 de lei, având deja clienţi care revin a doua sau a treia oară.
„Clienţii noştri de până acum sunt femei dinamice, cu un stil de viaţă sănătos“, spune Andreea Reeder.
Gamele de produse existente deja cuprind arome de lavandă, rozmarin, vanilie, lămâie verde, verbina, grapefruit sau bergamotă.
Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE