Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Andreea Trandafir a pornit, după un deceniu de banking, brandul de modă sustenabilă Verlinne, care i-a adus afaceri de 131.000 de euro în 2020

16.04.2021, 00:07 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ În producţia pieselor vestimentare Verlinne se folosesc materiale naturale, precum in, lână, bumbac organic, cânepă, mătase naturală, ţesături rezistente în timp, care pot fi purtate ani la rând.

Câteva articole vestimentare din in şi lână au fost punctul de plecare pentru Verlinne, afacerea întemeiată de Andreea Trandafir, care a însoţit mutarea ei din Bucureşti în Alba Iulia. Cu studii economice şi juridice la bază, lucrase aproape zece ani în sectorul bancar. După ce a participat la câteva târguri meşteşugăreşti în Transilvania însă, s-a simţit inspirată să pornească un brand propriu de modă sustenabilă şi aşa a început totul, în 2015.

„La început am avut un mic atelier al meu, dar pe măsură ce numărul comenzilor a crescut, am hotărât să colaborez cu ateliere din zonă. Acum, mare parte a producţiei este realizată în colaborare cu aceste ateliere locale, majoritatea afaceri de familie“, a povestit Andreea Trandafir la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Investiţia iniţială în Verlinne a fost de aproximativ 25.000 de euro, bani proveniţi din surse proprii. Cea mai mare parte a bugetului a fost alocată achiziţionării de materii prime şi a unor mijloace fixe necesare desfăşurării activităţii.

În producţia pieselor vestimentare Verlinne se folosesc materiale naturale, precum in, lână, bumbac organic, cânepă, mătase naturală, ţesături rezistente în timp, care pot fi purtate ani la rând. La început, ţesăturile dorite erau dificil de găsit în România, însă acum Andreea Trandafir are furnizori locali, deşi continuă să şi importe mare parte din materialele folosite. 

Totul se lucrează pe bază de comenzi, pentru a evita o supraproducţie, iar preţurile variază în principal între 200 şi 500 de lei, unele produse ajungând însă şi la 700 de lei. Colecţiile Verlinne numără rochii, bluze, fuste, salopete, pantaloni, pulovere.

„Avem cliente care lucrează în domenii variate, din oraşele mari, de 20 şi ceva de ani, dar şi de 60 şi ceva de ani. Cele mai multe sunt interesate şi de povestea din spatele brandului. Până în acest moment 85% din clientele noastre sunt din România.“

Produsele Verlinne se vând în acest moment doar prin intermediul unui magazin online, după ce pandemia a dat peste cap planurile Andreei Trandafir de a colabora cu magazine fizice din Bucureşti şi Braşov. Verlinne a generat în 2020 o cifră de afaceri de 630.000 de lei (131.000 de euro) şi un profit de 180.000 de lei (37.500 de euro) cu doi angajaţi.

„Cu toate că în condiţiile actuale este greu să facem previziuni, ţintim o creştere a cifrei de afaceri cu 10-12%. Ne bazăm această prognoză pe faptul că am avut o creştere organică de la an la an până acum, avem deja un public fidel, am îmbunătăţit magazinul nostru online şi experienţa de shopping, investim permanent în promovare şi ne aşteptăm să crească vânzările în afara ţării. Totodată, intenţionăm să ne diversificăm gama de produse şi pregătim lansarea unei mici colecţii de produse pentru casă.“

În ciuda faptului că 2020 a dat peste cap unele planuri, fiind mai degrabă un an al ajustărilor decât al planificării, Andreea Trandafir spune că nu a fost un an rău pentru businessul ei.

„După prima lună de pandemie, susţinerea clientelor deja fidele şi creşterea interesului consumatorilor pentru produsele «made in RO», precum şi pentru brandurile care abordează tema sustenabilităţii au dat un impuls benefic afacerii noastre. Pe de altă parte, reorientarea clienţilor către online, determinată de starea de urgenţă şi de restricţiile ulterioare, ne-a găsit pregătiţi cu un site nou, pe o platformă sigură şi uşor de gestionat“, spune antreprenoarea.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF  şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania